Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 17 מאיה אושר, נגה רזניק, גלעד ברונשטיין, דן כהן - וקס "רעיונות חדשים עולים לי לרוב כשאני לומד עם אנשים נוספים ." וסף, בנ השאלון המסכם כלל ארבע שאלות דירוג שמטרתן להעריך את מידת ההנאה של הסטודנטים מהפעילות וכן את קשיים ה שעלו בעת ה ם שתתפות בפעילויות . העקיבות הפנימית של השאלו נים הוערכה באמצעות מקדם α של Cronbach , עם ערך ש ל 94 . עבור השאלון המסכם הראשון ו -90 . עבור . השני על מנת לבחון את ההבדלים ביצירתיות החישובית של הסטודנטים בין שתי סביבות הלמידה, ערכנו ניתוח כמותי של קבצי הלוגים הקבוצתיים שחולצו מיומני המערכת שפותחה. לאחר הניקוי, מערך הנתונים כלל כ - 11,000 שורות, ש עברו התממה ואובטחו לשם המשך ניתוח. לכל אחד מארבעת יהמ מדים המרכזיים לבחינת יצירתיות חישובית ש נבחרו לניתוח היו בתחילה סו למות מספריים שונים, שכן הם ייצגו סוגים שונים של פעילויות, שלחלקן היה טווח מספרי גדול יותר )לדוגמה, אורך הרצף כלל בדרך כלל יותר שלבים, בעוד שהחידוש התמקד בפעולות ייחודיות יותר(. ב כדי לאפשר השוואות משמעותיות, ה נתונים עברו סטנדרטיזציה, תוך שינוי קנה מידה של כל המ י מדים לטווח שבין 0 ל -1 . בוצע ה סדרת מבחני t למדגמים מזווגים ב כדי להשוות בין פעילויות קבוצות הסטודנטים ב ש תי סביבות הלמידה, על פני כל אחד יממן ה מדים של יצירתיות חישובית. בנוסף, בכדי לבחון את ההבדלים במיומנויות ה - CT , ערכנו סדרת מבחני t שהשוו את תוצאות השאלון המסכם שמילאו הסטודנטים לאחר השתתפות בכל אחת מסביבות הלמידה. ניתוח זה בוצע עבור כל אחד מחמשת ממדי ה - CT , כמו גם עבור ה שאלות ה ארבע נוספות בנוגע ל מידת ההנאה ו ה קשיים הנתפסים. ממצאים יצירתיות חישובית של סטודנטים ב סביבת למידה שונות ניתוח קבצי הלוג חשף הבדל משמעותי ביצירתיות החישובית הכוללת של ה סטודנטים בין ש תי סביבות הלמידה , כאשר בסביבה מונחית הרובוט התקבלו תוצאות ות מוצע מ ות גבוה יותר ) M = 0.43, SD = 0.22 ( בהשוואה ל זו מבוססת הסימולטור ) M = 0.33, SD = 0.22 (, עם מובהקות סטטיסטית ) t (22) = -3.09, p = .01, Cohen's d = -0.63 ( . הציונים הממוצעים עבור כל אחד מארבעת יהמ מדים של יצירתיות חישובית , בכל אחת מסביבות הלמידה )מיצוע של פעילות ראשונה ושנייה( , ים מוצג באיור 1 . נמצא כי שלושה מתוך ארבעת מדים יהמ קיבלו תוצאות גבוהות יותר ומובהקות סטטיסטית בעת העבודה בסביבת הלמידה מונחית הרובוט, אל מול זו מבוססת הסימולטור . איור 1 . ציונים ממוצעים עבור יצירתיות חישובית של סטודנטים בין שתי סביבות הלמידה *** p < .001 ** p < .01 * p < .05 ראשית, " חידוש " ממד ה נמצא כ גבוה משמעותית בפעילות שהתקיימה בסביבה ובוט ) הר מונחית M = .53, SD = .13 ( בהשוואה לזו מבוססת הסימולטור ) M = .36, SD = .12 (, עם מובהקות סטטיסטית ) t (22) = -3.47, p = .01, Cohen's d = 0.72 ( . ממצא זה מצביע על כך ש הסטודנטים נטו להתנסות בפתרונות לא שגרתיים ויצירתיים יותר בעיקר בעודם עובדים על הפעילות בסביבה מונחית הרובוט האנושי. ממד נוסף בו נמצא הבדל מובהק

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw