Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 273 שרה גורי - רוזנבליט , רפי נחמיאס , יורם עשת , שיזף רפאלי , מירי שינפלד , אורלי וייסר , יורם קלמן ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה בחזרה לעתיד: מה למדנו מעשרים שנות מחקרי טכנולוגיות למידה בכנסי צ'ייס ) מושב נעילה ( יורם עשת - אלקלעי האוניברסיטה הפתוחה yorames@openu.ac.il רפי נחמיאס אוניברסיטת תל אביב nachmias@tauex.tau.ac.il שרה גורי - רוזנבליט האוניברסיטה הפתוחה saragu@openu.ac.il אורלי וייסר האוניברסיטה הפתוחה orliwei@openu.ac.il מירי שינפלד מכללת סמינר הקיבוצים Miri.Shonfeld@smkb.ac.il שיזף רפאלי שנקר – הנדסה. עיצוב. אמנות. sheizaf@rafaeli.net יורם קלמן האוניברסיטה הפתוחה yoramka@openu.ac.il Back to the Future: Lessons Learned from Twenty Years of Learning Technologies Research at the CHAIS Conferences (Closing Session) Sarah Guri-Rosenblit The Open University of Israel saragu@openu.ac.il Rafi Nachmias Tel Aviv University nachmias@tauex.tau.ac.il Yoram Eshet-Alkalai The Open University of Israel yorames@openu.ac.il Sheizaf Rafaeli Shenkar – Engineering. Design. Art . sheizaf@rafaeli.net Miri Shonfeld Kibbutzim College of Education Miri.Shonfeld@smkb.ac.il Orli Weiser The Open University of Israel orliwei@openu.ac.il Yoram Kalman The Open University of Israel yoramka@openu.ac.il תקציר מחקרים רבים שנעשו לאורך השנים מעידים על הפוטנציאל העצום של טכנולוגיות למידה לחולל שינוי משמעותי בלמידה ובתרבות הלמידה בבתי ספר, באקדמיה ובארגונים, אולם המימוש של הפוטנציאל הזה הוכח כמורכב הרבה יותר מהצפוי. יותר ויותר מתבהר כי הביצועים המוגבלים של טכנולוגיו ת למידה נובעים מהקושי לחזות את הכיוונים אליהם מתפתחות הטכנולוגיות ולהערך בהתאם, ומהתמודדות לקויה עם הגורמים הנדרשים להטמעה מוצלחת: זיהוי טכנולוגיות חדשניות המתאימות ללמידה, הבנה מעמיקה של השפעת הטכנולוגיות על טיב הלמידה, אימוץ יעיל שלהן במערכות למידה, וגיב וש של מודלים המאפשרים מינוף של טכנולוגיות שנמצאות בתנועה ושינוי מתמידים. במהלך עשרים השנים שחלפו מאז השקת כנס צ'ייס הראשון ב - 2006 , הציגו מיטב החוקרות והחוקרים למעלה מאלף מאמרי מחקר ופוסטרים, לצד עשרות סדנאות ופאנלים. חומרים אלו, המציגים ממצאים מחזית המחקר על ההטמעה של טכנולוגיות פורצות דרך בהוראה ולמידה בבתי ספר, בעבודה ובאקדמי ה, הפכו עם השנים ל"ארון ספרים" מתחדש ועדכני ביותר של מאמרי מחקר בתחום. המאמרים עוסקים בממשק שבין

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw