Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 269 אמיר וינר , נטע בודנר , בני זקס, יעל יונג , ניצה גרי ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה שילוב מודלים תלת - ממדיים ובינה מלאכותית יוצרת בסביבות למידה וירטואליות: הוראה במטאוורס בקורס אמנות הרנסנס והבארוק ) פאנל ( בני זקס האוניברסיטה הפתוחה Beniza@openu.ac.il נטע בודנר האוניברסיטה הפתוחה netabod@openu.ac.il אמיר וינר האוניברסיטה הפתוחה amirwi@openu.ac.il ניצה גרי האוניברסיטה הפתוחה nitzage@openu.ac.il יעל יונג האוניברסיטה הפתוחה yaelyou@openu.ac.il Integration of 3D Models and Generative Artificial Intelligence in Virtual Learning Environments: Teaching Renaissance and Baroque Art in the Metaverse (Panel) Amir Winer The Open University of Israel amirwi@openu.ac.il Neta Bodner The Open University of Israel netabod@openu.ac.il Beni Zaks The Open University of Israel Beniza@openu.ac.il Yael Young The Open University of Israel yaelyou@openu.ac.il Nitza Geri The Open University of Israel nitzage@openu.ac.il Abstract The Metaversity represents a transformative blueprint for the future of distance education, by offering virtual and interactive environments that enhance the learning experience through Extended Reality (XR) technologies and Generative Artificial Intelligence (GenAI). The Metaversity enables learners to engage with educational content in dynamic and meaningful ways, regardless of their geographic location. This virtual system supports collaborative learning, where students and faculty can interact in real-time within realistic simulations and engage with objects in 3D virtual learning spaces, fostering a sense of presence and community. The future-oriented environment also supports asynchronous learning by implementing hyper-personalization features, leveraging GenAI capabilities to tailor learning materials to the diverse needs and learning styles of each student, thereby enhancing engagement with innovative course materials. The panel explores the future potential of these technologies by demonstrating a unique development by the Open University in the Renaissance and Baroque Art course, specifically highlighting a 3D model of the Arena Chapel in Padua, renowned for Giotto's breathtaking frescoes, and a 3D model of Nicola Pisano's pulpit in Pisa, celebrated for its intricate marble reliefs. The demonstration showcases the use of the Metaversity for collaborative learning, hyper-personalized learning in a 3D environment, and GenAI training on course content. Keywords: Metaversity, Distance Education, Extended Reality (XR), 3D modeling, Generative AI (GenAI), Hyper Personalization, Renaissance and Baroque Art.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw