Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 267 עינת גיל, איל רבין, ליאת אייל, עמיר גפן, יפעת פילו, מעיין שי סייג, רחל יעקובסון, ישי מור בפרדיגמת מחקר עיצוב ) Barab & Squire, 2004 ( בדגש שותפויות אקדמיה - שדה ממוקדות עיצוב ) Kali et al., 2023; DC-RPPs ,( החוקרים פועלים בשיתוף הדוק עם אגפי מטה ומנהל. הם מפתחים פרקטיקות מבוססות מחקר בשיתוף עם כ - 500 מורים מ - 260 בתי ספר מגוונים. מהלכים אלו מזמנים ידע תיאורטי ויישומי, התורם לאסדרה של חדשנות, השפעה על מדיניות ו ל התעדכנות מערכת ה חינוך. אלו, יוצאים מהמיקרו של סדרת ניסוי ים עיצוביים לכדי מהלך ארצי, לרבות תרומה ל תכנית האסטרטגית הלאומית )משרד חינוך, ה 2024 ( . בפאנל נציג דוגמאות חדשות מתהליכי מחקר ופיתוח המהווים מינוף להטמעה רחבה של ב"מ בחינוך. זאת י תוך התי חסות להזדמנויות ולאתגרים בהובלת חדשנות משבשת בחינוך. הדוגמאות, מתי י חסות לקהלים נוספים כדוגמת מגזר חרדי וחינוך מיוחד ולמחקרי המשך המלווים הטמעה בעקבות תוצרי מחקרים קודמים . יוצגו היבטים של הכשרה מקצועית, תהליכי פיתוח ממוקדי תחומי דעת או צרכים ייחודיים ולהקשרים פדגוגיים בהם תרומה לתאוריה ולפרקטיקה. מילות מפתח: בינה מלאכותית יוצרת )במ "י (, פרקטיקות בינה מלאכותית, הטמעה ב"מ בחינוך, מחקר עיצובי. מקורות אייל, ל' ) 2024 .( התאמת שאלות בחינות הבגרות במגמת מידע ונתונים לסביבת אינטרנט פתוח ובינה מלאכותית: דו"ח מחקר סופי . המכון למחקר יישומי של ב"מ בחינוך, מנהל חדשנות וטכנולוגיה, משרד החינוך . https://did.li/l505q גיל, ע' ) 2024 (. ארבעה וחצי שערים לחדשנות בהכשרת מורים. בתוך ר' לידור וצ' ליבמן, הכשרת מורים בישראל – דילמות, אתגרים והתמודדות. תל - אביב: רסלינג . משרד החינוך. ) 2024 .( שילוב בינה מלאכותית במערכת החינוך בישראל: תכנית אסטרטגית מערכתית . מנהל חדשנות וטכנולוגיה, משרד החינוך. פילו, י'. ורבין, א'. ) 2024 .( כשירויות מורים ותלמידים בעולם רווי בינה מלאכותית: דו"ח מחקר סופי. המכון למחקר יישומי של ב"מ בחינוך, מנהל חדשנות וטכנולוגיה, משרד החינוך . skills/ - https://mop.education/kit/ai Barab, S. A., & Squire, K. D. (2004). Design-based research: Putting our stake in the ground. The Journal of the Learning Sciences, 13 (1), 1-14 . Caporusso, N. (2023). Generative artificial intelligence and the emergence of creative displacement anxiety. Research Directs in Psychology and Behavior, 3 ( 1 ) . https://doi.org/10.53520/rdpb2023.10795 Chen, B., Zhu, X., & Díaz Del Castillo H., F. (2023). Integrating generative AI in knowledge building. Computers and Education: Artificial Intelligence, 5 , 100184. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2023.100184 Chiu, T. K. F. (2023). The impact of Generative AI (GenAI) on practices, policies and research direction in education: a case of ChatGPT and Midjourney. Interactive Learning Environments , 1–17. https://doi.org/10.1080/10494820.2023.2253861 Diliberti, M., Schwartz, H. L., Doan, S., Shapiro, A. K., Rainey, L., & Lake, R. J. (2024). Using Artificial Intelligence Tools in K-12 Classrooms . RAND . Holmes, W., & Porayska-Pomsta, K. (2023). The ethics of AI in education. Practices, challenges, and debates . https://doi.org/10.1007/s10956-024-10104-0 Filo, Y., Rabin, E., & Mor, Y. (2024). An Artificial Intelligence Competency Framework for Teachers and Students: Co- Creation with Teachers. European Journal of Open, Distance and E-Learning . Kadaruddin, K. (2023). Empowering Education through Generative AI: Innovative Instructional Strategies for Tomorrow’s Learners. International Journal of Business, Law, and Education, 4 (2), 618–625. https://doi.org/10.56442/ijble.v4i2.215 Kali, Y., Eylon, B. S., McKenney, S., & Kidron, A. (2023). Design-centric research-practice partnerships: Three key lenses for building productive bridges between theory and practice. In Learning, design, and technology: An international compendium of theory, research, practice, and policy (pp. 481– 511). Cham: Springer International Publishing . Mishra, P., Warr, M., & Islam, R. (2023). TPACK in the age of ChatGPT and Generative AI. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 39 (4), 235–251. https://doi.org/10.1080/21532974.2023.2247480
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw