Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 259 טלי מדינה נוימן ; המלאכותית (AI) ChatGPT . מטרות המחקר כוללות: 1 . הערכת יעילות ChatGPT ככלי המסייע בלמידה מותאמת אישית לתלמידים עם לקויות למידה ו הפרעת קשב וריכוז . 2 . בחינת השפעת ChatGPT על יכולות הארגון של החוקרת . 3 . בחינת ים שיפור במיומנויות ההוראה של החוקרת . 4 . ניתוח יתרונות וחסרונות בשימוש בטכנולוגיה וז בלמידה והוראה. המתודולוגיה כללה שאלונים מובנים למחצה, תיעוד שוטף, ותצפיות עצמיות. החוקרת נעזרה ב - ChatGPT לתמיכה והמלצות מותאמות שסייעו בלמידה וארגון. המחקר עקב אחר התקדמות ביכולות הארגון, ה מוטיבציה ותחושת המסוגלות של החוקרת , תוך יישום שיטות למידה משמעותיות ושיפור ההתמודדות עם הקשיים האישיים. הממצאים מצביעים על שיפור משמעותי ביכולות הארגון של החוקרת, כולל ניהול , מסמכים חומרי למידה וביגוד. השימוש ב - ChatGPT סיפק תמיכה מתמשכת, באמצעות המלצות מותאמות וכלים ללמידה מובנית. כתוצאה מכך, חל שיפור בתחושת המסוגלות של החוקרת, שהשפיע על מיומנויות ההוראה והתאמת הלמידה לתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז . עם זאת, התהליך היה לעיתים ארוך מהמצופה, והחוקרת עדיין מתמודדת עם אתגרים בסדר וארגון, כגון סידור יםכ מסכמ , חומרי למידה וארון ה. בגדים ה טכנולוגי ה סייעה בהפחתת תחושת כישלון באמצעות תמיכה ללא שיפוטיות, שהגבירה את המוטיבציה להתמיד ולהתקדם בתהליך. המסקנות מראות כי השימוש ב - ChatGPT מהווה כלי משמעותי בלמידה מותאמת אישית ובשיפור מיומנויות הארגון, במיוחד עבור בעלי לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז. הטכנולוגיה נמצאה מועילה בהתאמת הלמידה לצרכים אישיים ובהגברת תחושת המסוגלות של החוקרת ותלמיד הי , וכן בשיפור מיומנויות ההוראה והלמידה . עם זאת, המחקר מצביע על אתגרים , כמו ההבדלים בין גרסאות חינמיות לגרסאות בתשלום והקשיים בשימוש במכשירים שונים. מומלץ להרחיב את ה שימוש ב - ChatGPT בלמידה מותאמת אישית ולבנות מחוון מותאם שיסייע לתלמידים לפתח חשיבה ביקורתית ולנסח שאלות ממוקד ות. בנוסף, מומלץ לשלב כלים להערכה עצמית כדי להעצים את תחושת המסוגלות בקרב תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז. לסיכום, ב ינה מלאכותית ) AI ( , הןיבינ ChatGPT , צפויה לשנות את הלמידה וההוראה, תוך יצירת אפשרויות חדשות ללמידה מותאמת אישית עבור אוכלוסיות עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ) Reyna, 2023 .( המחקר מצביע על הפוטנציאל הרב של טכנולוגיות אלו בשיפור מיומנויות הלמידה והארגון, ומדגיש את הצורך בהמשך מחקר לבחינת ההשפעות ארוכות הטווח ודרכי היישום היעילות ביותר. שילוב הבינה המלאכותית בחינוך יכול להוביל ליצירת עתיד טוב יותר עבור תלמידים הזקוקים ללמידה מותאמת אישית, עם דגש על פיתוח מיומנויות למידה עצמאית וחשיבה ביקורתית. החוקרת מאמינה כי התאמות כאלו יאפשרו הצלחה משמעו תית ושיפור איכות החיים של תלמידים אלה. מילות מפתח: ChatGPT , בינה מלאכותית, למידה מותאמת אישית, הפרעות קשב ולקויות למידה, טכנולוגיות . למידה מקורות Reyna, J. (2023). The potential of artificial intelligence (AI) and ChatGPT for teaching, learning, and research. In Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. X-Y), Vienna, Austria. OpenAI. (2024). ChatGPT [Large language model]. Retrieved fro m https://chat.openai.com

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw