Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 257 סיג'וד אקדיים, מירי שינפלד המחקר בחן את השפעת ההיבטים הטכנולוגיים ומאפייני האישיות על קבלת האחר בקרב הסטודנטים הערבים והיהודים בלמידה שיתופית מרובת תרבויות. כפי שנמצא במודל קבלת האחר קשור באופן ישיר לפתיחות ) B=-.22 (, קיים קשר ישיר ומובהק בין הדת לבין קבלת האחר ) B=.40 ,( בנוסף הפתיחות נמצאה כמחזקת את קבלת האחר, נמצא קשר ישיר ומובהק בין כשירות תרבותית לבין קבלת האחר ) B=.33 .( נמצא קשר עקיף ומובהק בים אוריינות טכנולוגית לבין קבלת האחר ) B=.02 .( מממצאי המחקר עולה כי פתיחות מחשבתית מהווה גורם מפתח למעורבות ושביעות רצון מהקורס המקוון , בעוד חרדת טכנולוגיה ורמת דתיות מהוות חסמים משמעותיים. ממצאים אלו נתמכים על מחקרים קודמים שמראים קשר בין תכונות אישיות לבין שימוש בטכנולוגיה ) Magen Nagar & Shonfeld, 2018 .( הקשר החיובי בין שביעות רצון, הערכת הקורס והתפתחות קבוצתית מדגיש את חשיבות חוויית הלמידה החיובית והמעורבות החברתית בסביבה המקוונת . מיזם Tec הינו תכנית חדשנית להובלת שינוי חברתי באמצעות הוראה ולמידה שיתופית, מקוונת ורב - ת רבותית, באמצעות שיח בין - דתי ובין - תרבותי בחברה הישראלית על כל גווניה. זוהי תכנית המקיפה לחינוך רב - תרבותי n )כ - 1000 סטודנטים מידי שנה(. רוב הנבדקים שהשתתפו בפרויקט תיארו את הלמידה השיתופית הרב תרבותית בסביבה הווירטואלית כחוויה שסייעה להם להכיר את ה'אחרים' בהיבטים תרבותיים שונים ולהפריך סטריאוטיפים. הסטודנטים הערבים דיווחו על רמה גבוהה יותר של קבלת האחר בהשוואה לעמיתיהם היהודים מידת קבלת האחר נמצאה גדולה יותר אצל הסטודנטים ה ערבים מאשר אצל הסטודנטים ה יהודים בדומה למחקרים קודמים ) Walther et al., 2015 .( המחקר מלמד כיצד סביבות למידה מקוונות מזמנות למידה שיתופית בקבוצות תרבותיות שונות ומאפשרות שבירת סטריאוטיפים ובניית אמון בין שונים. מילות מפתח: . חינוך בין תרבותי, למידה מקוונת, מודל TEC , יחסי ערבים - יהודים, פתיחות. מקורות שינפלד, מ. ) 2022 (. אתגרים בלמידה שיתופית מקוונת: מחקר הערכה מקדם הצלחה . רב גוונים: מחקר ושיח . 22 , 180-157 . Ganayem, A., Hoter, E. & Shonfeld, M. (2020). Lessons Learned from 15 Years of Multicultural Online Collaborative Learning in Israel. In W. J. Hunter & R. S. P. Austin (Eds.), Blended and Online Learning for Global Citizenship: New Technologies and Opportunities for Intercultural Education , (pp. 32-50). Routledge. Magen-Nagar, N., & Shonfeld, M. (2018). Attitudes, openness to multiculturalism, and integration of online collaborative learning. Journal of Educational Technology & Society, 21 (3), 1–11 Walther, J. B., Hoter, E., Ganayem, A., & Shonfeld, M. (2015). Computer-mediated communication and the reduction of prejudice: A controlled longitudinal field experiment among Jews and Arabs in Israel. Computers in Human Behavior, 52, 550-558.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw