Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 255 טום ירושלמי, אלעד טל, מאי וינטר, היילי וייגלט - מרום תנועות עיניהם נמדדו במערכת Tobii Fusion 120 Hz , ובתום הקריאה המשתתפים מילאו שאלון הערכת אמינות שהתבסס על סולם ליקרט. הממצאים הראו כי המשתתפים העריכו טקסטים שיוחסו למומחה אנושי כאמינים ובעלי מומחיות גבוהה יותר, אך הבדלים אלו לא התבטאו בתבניות הקריאה. דפוסי הקריאה היו דומים במונחים של פיקסציות, סקאדות ורגרסיות, כאשר לדוגמה, ממוצע משך הפיקסציות היה 220 ms עבור טקסט שיוחס לבינה מלאכותית לעומת 215 ms עבור טקסט שיוחס למומחה אנושי. ממצאים אלו מדגישים את ההשפעה של תפיסות מוקדמות על הערכת מהימנות ללא קשר להתנהגות הקריאה בפועל. ול פער בין ההתנהגות האובייקטיבית לתפיסות הסובייקטיביות של המשתתפים. ממצאי המחקר מצביעים על חשיבות ההקשר והתיוג של מקורות מידע בעיצוב חוויות למידה והערכות טקסטים. ממצאים אלו יכולים לתרום לעיצוב פלטפורמות חינוכיות המשלבות תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, תוך מתן תשומת לב להשפעת התיוג על תפיסות המשתמשים. מילות מפתח: בינה מלאכותית, מעקב עיניים, אמינות טקסט, תפיסות מוקדמות . מקורות Delgado, P., Vargas, C., Ackerman, R., & Salmerón, L. (2018). Don't throw away your printed books. Educational Research Review, 25 , 23–38. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.09.003 Duchowski, A. T. (2007). Eye tracking methodology: Theory and practice (2nd ed.). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-84628-609-4 Hancock, J. T., Naaman, M., & Levy, K. (2020). AI-mediated communication: Definition, research agenda, and ethical considerations. Journal of Computer-Mediated Communication, 25 (1), 89–100. https://doi.org/10.1093/jcmc/zmz022 Metzger, M. J., & Flanagin, A. J. (2013). Credibility and trust of information in online environments: The use of cognitive heuristics. Journal of Pragmatics, 59 , 210–220. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2013.07.012 Pennycook, G., & Rand, D. G. (2019). Fighting misinformation on social media using crowdsourced judgments of news source quality. Proceedings of the National Academy of Sciences, 116 (7), 2521– 2526. https://doi.org/10.1073/pnas.1806781116 Rayner, K. (1998). Eye movements in reading and information processing: 20 years of research. Psychological Bulletin, 124 (3), 372–422. https://doi.org/10.1037/0033-2909.124.3.372 Rayner, K., Foorman, B. R., Perfetti, C. A., Pesetsky, D., & Seidenberg, M. S. (2001). How psychological science informs the teaching of reading. Psychological Science in the Public Interest, 2 (2). https://doi.org/10.1111/1529-1006.00004 Sidi, Y., Shpigelman, M., Zalmanov, H., & Ackerman, R. (2017). Understanding metacognitive inferiority on screen by exposing cues for depth of processing. Learning and Instruction, 51 , 61–73. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2017.01.002 Vosoughi, S., Roy, D., & Aral, S. (2018). The spread of true and false news online. Science, 359 (6380), 1146–1151. https://doi.org/10.1126/science.aap9559
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw