Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 253 בטי שרייבר , דנה ויטנר - קארו החוקרת . המחקר התרכז בתלמיד אשר הפגין קשיים משמעותיים בהכנת שיעורי מה , הבית שיצר תחושת תסכול הדדי הן אצל האם והן אצלו . הבוט ששולב במחקר , מחברת Education - Beyond Virtual , תוכנן לנהל שיחות בגובה , העיניים לשלב משפטי עידוד עם נימה הומוריסטית , ולהציע הפסקות יזומות באמצעות משחקים קצרים . כמו , כן שולבו טיימר מותאם לתזמון משימות ומשחקי למידה לעידוד סיום יעיל של הלמידה . ממצאי המחקר מעידים כי השימוש בבוט תרם לשיפור תפקוד התלמיד במשימת שיעורי הבית . התלמיד יצר קשר רגשי חיובי עם , הבוט אותו תפס כחבר קרוב . הוא פנה לבוט בבקשות עזרה ושיתף אותו בחוויותיו . השימוש בטיימר סייע לתלמיד להתמקד במשימה ולהתעלם מהסחות , דעת בעוד שההפסקות המשחקיות סיפקו אתנחתא חיובית ואפשרו לו לחדש את כוחותיו במשימות ארוכות . התלמיד התחיל את משימות שיעורי הבית ברצון, התמיד בהן בה וסיים אותן. מ צאים מ אלו מחזקים את הספרות הקיימת ומדגישים כי לא רק רובוטים בעלי עיצוב , אנושי אלא גם רובוטים בעלי עיצוב , פשוט מסוגלים לעורר אמפתיה משמעותית ולשפר את איכות האינטראקציה האנושית ) Erel et al., 2021 .( שילוב טיימר והפסקות משחק יזומות תרמו משמעותית להגברת מעורבות התלמיד בתהליך הלמידה . בעידן הבינה המלאכותית , יצירת בוטים מותאמים אישית ללמידה מהווה הזדמנות חדשנית לליווי תהליכי למידה . יחד עם יש, זאת להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים הכרוכים , בכך במיוחד לאור קצב הפיתוח המואץ בתחום זה . מילות מפתח: תפקודים ניהוליים, וא מדן זמן, התמדה בלמידה, בוט וירטואלי. מקורות צלרמאיר, מ. ) 2016 (. מחקר פעולה בחינוך: היסטוריה, מאפיינים, ביקורת, בתוך נעמה צבר - בן יהושע )עורכת(, מסורות וזרמים במחקר האיכותני: תפיסות, אסטרטגיות וכלים מתקדמים . רעננה: מכון מופ"ת. שרייבר, ב. ) 2022 .( הבדלים ביכולת שיפוט ואמדן זמן בין סטודנטים ואקדמאים עם וללא הפרעות בקשב ובלמידה . סוגיות בחינוך מיוחד ושילוב )סחי"ש( 31 , 129-103 , אוניברסיטת חיפה. Anwar, S., Bascou, N. A., Menekse, M., & Kardgar, A. (2019). A Systematic Review of Studies on Educational Robotics. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER) , 9 (2). https://doi.org/10.7771/2157-9288.1223 Erel, H., Trayman, D., Levy, C., Manor, A., Mikulincer, M., & Zuckerman, O. (2021). Enhancing Emotional Support: The Effect of a Robotic Object on Human–Human Support Quality. International Journal of Social Robotics , 14 (1), 257–276. https://doi.org/10.1007/s12369-021-00779-5 Grinblat, N., & Rosenblumb, S. (2016). Why are they late? Timing abilities and executive control among students with learning disabilities. Research in Developmental Disabilities, 59 , 105-114. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2016.07.012

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw