Chais2025_Heb_and_Eng-web
250 ע הבלוגר: פיתוח תפקודים ניהוליים באמצעות יישומי בינה מלאכותית ויצירת בלוג לימודי )פוסטר( ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה : הבלוגר פיתוח תפקודים ניהוליים באמצעות יישומי בינה מלאכותית ויצירת בלוג לימודי ) פוסטר ( פזית זוהר מכללת סמינר הקיבוצים Pazit.bortman@gmail.com בטי שרייבר מכללת סמינר הקיבוצים Betty.shrieber@smkb.ac.il The Blogger: Developing Executive Functions through AI Applications and YouTube Blog Creation (Poster) Betty Shrieber Kibbutzim College of Education Betty.shrieber@smkb.ac.il Pazit Zohar Kibbutzim College of Education Pazit.bortman@gmail.com Abstract The study aimed to explore a learning process that integrates assistive technologies and generative AI application to enhance the executive function of task organization in a student with ADHD during preparation for a fifth-grade science exam. Children with ADHD often struggle with executive functions such as working memory, time management, and task initiation (De la Charie et al., 2021; Ramos et al., 2019). The program employed various assistive tools, including the Gemini AI app, which supports voice typing and text-to-speech functions, Padlet AI for organizing information, and video clips for visual illustration. The gradual integration of these tools helped the student improve executive functions such as initiating and organizing learning, distinguishing between main ideas and details, emotional regulation and more. For example, the student learned to avoid distractions while transferring content into a presentation, balancing textual content with design elements. By the end of the process, the student created a personal YouTube video blog to present the material he had learned, transitioning from learner to teacher. He expressed satisfaction with the process and showed interest in applying this method to other subjects. The study’s findings support the argument that active, game-like learning enhances knowledge retention (Baytak & Land, 2011; Li & Tsai, 2013). Nonetheless, careful planning of the learning process, tailoring it to the student's needs, and selecting appropriate tools are crucial. This study is limited by its single-case focus and the short timeframe for exam preparation. Keywords: Executive functions, Learning organization, Generative AI application, YouTube blog. תקציר מטרת המחקר הייתה לבחון תהליך למידה המשלב טכנולוגיות סיוע ובינה מלאכותית יוצרת לשיפור התפקוד הניהולי ארגון המשימות של תלמיד המאובחן עם הפרעת קשב. התכנית יושמה במסגרת הכנת התלמיד למבחן במדעים בכיתה ה'. ילדים עם הפרעת קשב מתמודדים עם קשיים בתפקודים ניהוליים, ובפרט בזיכרון העבודה, בשימור קשב לאורך זמן, בהתמדה במשימות ובניהול זמן ) De la Charie et al., 2021; Ramos et al., 2019 .( לפיכך, קיימת חשיבות למעורבות יצירת ה תוכן של התלמידים לצורך עיבוד והפנמה של החומר הנלמד ) Zeng et al., 2020 .( מתוך ממצאי המחקר עלה כי השילוב של יישומים טכנולוגיים והדרגתיות ביצירת התוכן אפשרו לפתח מספר תפקודים ניהול יים, בנוסף ליכולת ארגון, בתהליך הלמידה: )א(. אתחול וארגון הלמידה – בשלב הראשוני אותרו אצל התלמיד קשיים בעיכוב ודחיית תחילת ביצוע המשימה. לשם כך, נערכה הקניה של כתיבת פרומפט באפליקציית Gemini AI . יתרונות הצ'אט שנבחר מתבטאים ביכולת השימוש ב הקלדה קולית והקראת התשובות בעברית. שולבו גם כלים נוספים, כגון Padlet , סרטוני וידאו ועוד. כלי הצ'אט אפשר לתלמיד לאתר
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw