Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 7 מאיה פפו, שחר הררי, חגית מישר - טל ממצאים אסטרטגיות תיווך המדיה שמפעילים הורים על ילדיהם בזמן מלחמה שאלת המחקר הראשונה התמקדה בזיהוי וניתוח האסטרטגיות השונות בהן משתמשים ההורים כדי לנהל את צריכת המדיה של ילדיהם בתקופה מאתגרת זו, ללא הבחנה בין אופן החשיפה של המשפחות למלחמה. האחוזים מייצגים את מספר משתתפי המחקר שציינו אסטרטגיה או תמה בראיון, מתוך כלל משתתפי המחקר בקבוצה הרלוונטית לפי שאלת המחקר ) משתתפים שציינו יותר מאסטרטגיה אחת, נספרו במספר קטגוריות( . ה ממצאים מוצגים בטבלה 2 . טבלה 2 . אסטרטגיות תיווך המדיה והשיטות שמפעילים הורים על ילדיהם בזמן מלחמה אסטרטגיית התיווך ההורי אחוז ההורים ו שדיווח על האסטרטגיה שיטות למימוש האסטרטגיה אחוז ההורים שציינו שימוש בשיטה )מבין אלו שדיווחו על האסטרטגיה( ציטוט מדגים תיווך מגביל 90% שליטה בתוכן או בסוג המדיה 100% החשיפה שלהם היא פחות חדשות, יותר בטיקטוק ... אני ממש הקפדתי כל הזמן לסגור להם את זה ולראות שבאמת הם לא רואים תכנים של הסרטונים שהופצו שם, שבאמת לא יראו את מה שאנחנו נחשפנו לצערי בתור בוגרים וראינו )ר. 13 .( הגבלת זמן שימוש או צפייה 33.33% אנחנו כן התחלנו להגביל להם את זמן המסך כי הם התחילו לשחק כל מיני משחקים המון שעות וזה על חשבון דברים אחרים, אז הגבלנו להם את המסך פשוט, … יש להם הגבלה של שלוש שעות להיות נגיד בכל מיני אפליקציות ולא מעבר לזה במהלך היום )ר. 12 .( הפעלת תוכנות בקרת הורים 22.22% יש לנו גם אפליקציות מעקב לשניהם, זאת אומרת נגיד הם לא יכולים להוריד תכנים בלי אישור שלנו למכשירים שלהם, הכל צריך לעבור דרכנו וכל תוכן אנחנו בודקים שהוא מותאם לגיל, שאין תכנים סמויים, שאין פרסומות, שאין דברים שיכולים להיות קשורים לגורמים עוינים או לדברים שלא מתאימים לקבוצת הגיל שלהם )ר. 10 .( תיווך פעיל 85% שיח על תוכן 100% אני תמיד אומרת לו, שאם הוא ראה משהו, שאם משהו הטריד אותו, שיבוא ויספר… הוא כמובן מעודכן כאילו ברמה המילולית, אנחנו מספרים, אנחנו מדברים,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw