Chais2025_Heb_and_Eng-web
248 ע שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה להפחתת התקפי חרדה אצל מתבגרת עם הפרעות רגשיות )פוסטר( ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה שימוש ב טכנולוגיית מציאות מדומה ל הפחתת התקפי חרדה אצל מתבגרת עם הפרעות רגשיות ) פוסטר ( ורד כהן מכללת סמינר הקיבוצים vardodo@gmail.com בטי שרייבר מכללת סמינר הקיבוצים Betty.shrieber@smkb.ac.il Using Virtual Reality with 360° Video in Reducing Anxiety Attacks of an Adolescent Girl with an Emotional Disorder (Poster) Betty Shrieber Kibbutzim College of Education Betty.shrieber@smkb.ac.il Vered Cohen Kibbutzim College of Education vardodo@gmail.com Abstract This study examined the effectiveness of virtual reality (VR) technology combined with 360° video in reducing anxiety attacks in an adolescent girl with emotional disorders. The research was conducted against the backdrop of increased anxiety and depression prevalence during the war in Israel. Using a smartwatch, the study monitored the girl's pulse, before, during, and after four anxiety attacks. During each episode, the subject viewed a personalized 360° video through Oculus Quest VR. The video was personalized to her preferences and was filmed in her favorite beach with her friend walking a dog, accompanied by her preferred music. The findings indicated that viewing the VR video during anxiety attacks led to decreased pulse rates, as well as shortened attack duration. These results align with previous studies that established a connection between sense of control and reduced anxiety levels. The study highlights the importance of personalizing video content including filming location, music selection, and ensuring prior familiarity with the technology to maximize effectiveness. However, it should be noted that this research was limited to a single case study, and initial exposure to VR technology without prior familiarization may increase anxiety levels. Further research is needed to validate these findings and examine the technology's impact on both the intensity and frequency of anxiety attacks. Keywords: Anxiety attacks, Virtual reality (VR), 360° video. תקציר מטרת עבודה זו היא לבחון את יעילות השימוש בטכנולוגיית סרטון 360° בשילוב משקפת מציאות מדומה ) Oculus ( בהפחתת רמת התקפי חרדה ושיפור השליטה בהם, בקרב נערה המתמודדת עם הפרעות רגשיות, במטרה לשפר את איכות חייה. על פי ארגון הבריאות העולמי, כ -4% מהאוכלוסייה סובלת ממצבי דיכאון או חרדה, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים, עם עלייה משמעותית בגיל ההתבגרות ) World Health Organization, 2017 (. הפרעה רגשית מוגדרת כמצב המאופיין ברגשות שליליים בעוצמה ובתדירות גבוהות, הבאים לידי ביטוי באופן רגשי, פיזי ומנטלי ) Bullis et al., 2019; Ogundele, 2018 .( יש ה מחקרים מצביעים על כך ששימוש בסביבות מ ציאות מדומה עשוי לסייע בוויסות רגשי ובהפחתת מצבי סיכון הנובעים מקשיי ויסות ) Hadley et al., 2018 .( במחקר זה נערך מעקב אחר נערה הסובלת מהתקפי חרדה שהחמירו לאחר אירועי ה - 7 .10 . המעקב אחר ההתקפים התבצע באמצעות שעון חכם, אשר תיעד מדד פיזיולוגי של דופק לאורך תקופה של כחודשיים, במהלכם חוותה ארבעה התקפי חרדה. בנוסף, נערכו תצפיות על תפקודה בזמן ההתקף, כולל תיעוד של רעידות, נשימה כבדה ותסמינים נוספים. לאחר כל התקף, בשלב הרגיעה, התק יימה שיחה עמה בה שיתפה בתחושותיה במהלך ההתקף ולאחר השימוש בטכנולוגיה. לצורך המחקר הופק ס רטון 360° במיקום
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw