Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 247 ערן שפירא, איילת ויצמן, מור שיטרית ליצור חוויות למידה מרתקות, אינטראקטיביות ויעילות , המעודדות חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ורכישת ידע בקרב התלמידים. המחקר התבסס על המסגרת שהציעו Fotaris, (2022) & Mastoras לעיצוב חדרי בריחה חינוכיים ע"פ עקרונות חשיבה עיצובית. אחד החוקרים הוא מרצה ב קורס אימרסיב ל סטודנטים בנתיב "טכנולוגיות המחר" בשנה השנייה ללימודיהם במסגרת התואר השני בטכנולוגיה בחינוך. הקורס משתלב ברציונל הכללי של הנתיב, לפיו אתגרים מתחום החלל משמש ים כמקור השראה עבור הסטודנטים לפתרונות יצירתיים ופורצי דרך , ומספקים דוגמאות לדרכי התמודדות עם משימות מורכבות בסביבת אי - ודאות ) Weizman, 2024 .( מטרות הקורס כללו: לימוד מושג ה אימרסיביות ו אילו תכנים מתאימים להיכלל בחוויה מסוג זה, הבנת ההבדל בין תוכן אינטראקטיבי לתוכן קונבנציונלי ושילוב הגישה הפדגוגית של סיפור - סיפורים מבוססי תוכן מתחום ה חלל. ב פרויקט השתתפה מ ומחית לעיצוב חווית למידה שהצטרפה לצוות האקדמי. במהלך תהליך העיצוב עבדו הסטודנטים מספר חודשים בצוותים על משימות שונות, כאשר צוות הפרויקט מנחה אותם. לאחר מכן, כל הקבוצה נפגשה לבחינת החוויה על ידי ניסוי וטעיה והתאמות לפלטפורמה , וחוותה את התוצר הסופי בחדר האימרסיבי . לבסוף, התוצר הוצג לקבוצות של סטודנט ים ו מרצים באירוע מיוחד. "המסע האימרסיבי למאדים" זכה ל תגובות נלהבות מהקהל שחווה אותו , אך התגובות ה משמעותי ות ביותר הן אל ה שכתבו הסטודנטים ברפלקציה שלהם. לדוגמה: "אני חושבת שהחדר שהפקנו הוא דוגמה מעולה לאיך אפשר לקדם למידה משמעותית באמצעות הטכנולוגיה הזו. תודה לכל המעורבים שיצרו את התנאים שבהם פרויקט כזה יכול להיווצר, ותודה לקבוצה המהממת שלנו. כל אחד מאתנו שם קצת מעצמו ומגישתו הפדגוגית בתוך הפרויקט הזה ." תגובות הסטודנטים מעידות על כך שתהליך פיתוח חווית למידה אימרסיבית בקורס לסטודנטים יכול לשמש כמעבדה לקידום תהליכי למידה משמעותית. מילות מפתח: חדר אימרסיבי , למידה מבוססת תהליך עיצוב, חינוך לחלל, מנטורינג . מקורות Fotaris, P., & Mastoras, T. (2022). Room2Educ8: A Framework for Creating Educational Escape Rooms Based on Design Thinking Principles. Education Sciences . Weizman, A. (2024). Space Education: Training Teachers to Face Challenges in an Era of Uncertainty. In: Yondler, Y., Avissar, N., Weiss, D. (eds) Cultivating Future-Oriented Learners. Understanding Teaching-Learning Practice. Springer, Cham . https://doi.org/10.1007/978-3-031-63253-2_12 Yildirim, İ.I. (2016). Intelligent spaces: Effects of pervasive environments on the role of interior designer. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences . Zheng, R. & Greenberg, K. (2020). Immersive Technology: Past, Present, and Future in Education. 10.4018/978-1-7998-3250-8.ch006.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw