Chais2025_Heb_and_Eng-web
244 ע עיצוב אמפתי דיגיטלי של סביבות למידה )פוסטר( במקביל לשימושיות, עיצוב אמפתי, המבוסס על עקרונות תקשורת אמפ ת ית, כפי שהוגדרו בסולם הביטויים האמפתיים ) Suwinyattichaiporn et al., 2021; Empathic Expression Scale ,( מתמקד בהיבטים הרגשיים של חוויית המשתמש, ומשלב התחשבות בצרכים הייחודיים של קהלי יעד. אולם, ההבחנה בין שימושיות לעיצוב אמפתי אינה ברורה, ו קיימים מחקרים מעטים אשר בחנו את ההשפעה של עיצוב אמפתי על חוויית משתמש והיבטים רגשיים. לכן, מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון כיצד עיצוב אמפ ת י משפיע על חוויית המשתמש, הנאה ומוטיבציה. שאלות המחקר הן: • האם שילוב אלמנטים של תקשורת אמפ ית ב ת סביבת למידה דיגיטלית למורים ישפיע על רמת השקיעה בתוכן ) immersion ( של המשתמשים? • כיצד ישפיע סגנון תקשורת אמפ י ת בסביבת למידה דיגיטלית למורים על חוויותיהם הרגשיות של המשתמשים? • האם סגנון תקשורת אמפ י ת בסביבת למידה דיגיטלית למורים ישפיע על האינטראקציות של המשתמשים עם התוכן )למשל, לחיצות עכבר(? שיטת המחקר המחקר כולל שני שלבים. בשלב הראשון, עוצבו שתי סביבות למידה דיגיטליות . סביבה הלמידה הראשונה עוצבה עם אלמנטים של תקשורת אמפ ית ) ת Suwinyattichaiporn et al., 2021; Empathic Expression Scale ,( ו סביבת הלמידה השנייה עוצבה באופן ניטרלי. על מנת לתקף את סביבות הלמידה, מומחים בתחום השימושיות ) 8 = N ( העריכו את מידת השימושיות של שתי הסביבות באמצעות שאלון השימושיות של ברוק ) Brooke, 1996; System Usability Scale ( והשתתפו בראיון קצר. ניתוח הנתונים העלה כי תוכן סביבת הלמידה השפיע על תשובותיהם של המומחים. לכן, סביבות הלמידה עוצבו מחדש תוך שימוש בטקסט איפסום )טקסט דמה(, כדי להסיר את ה השפעה של התוכן על הערכת השימושיות. כעת, קבוצת מומחי שימושיות נוספת מעריכה את ה סביבות הלמידה בגרסת האיפסום. בשלב השני של המחקר, מורים ) N = 80 ( יתבקשו להשתתף בניסוי מקוון בו יחשפו לאחת מתוך שתי סביבות הלמידה. המשתתפים יחולקו באופן רנדומלי ו ימלאו שאלונים לבחינת חוויית המשתמש, בהם שאלון PANAS לבחינת מצב רוח ) Watson et al., 1988 (, ושאלון HMSAMQ לבחינת היבטים הקשורים לאינטראקציה אדם - מ חשב, הנאה ומוטיבציה ) Lowry et al., 2013 (. ראיונות חצי - מובנים יתקיימו עם מדגם קטן של הנבדקים לצורך ניתוח איכותני. תרומת המחקר למחקר פוטנציאל לתרומה משמעותית בתחום העיצוב הדיגיטלי למטרות למידה. הבנת ההשפעה של עיצוב אמפתי על חוויית המשתמש תאפשר למעצבים ומפתחים ליצור ממשקים דיגיטליים יעילים ותומכים יותר עבור מורים ותלמידים. כמו כן, המחקר יאפשר ביסוס ראשוני של ההבחנה התיאורטית בין שי מושיות לעיצוב אמפתי. מילות מפתח : HCI , עיצוב דיגיטלי אמפ ת י, שימושיות, חווית משתמש, סביבות למידה דיגיטליות . מקורות Brooke, J. (1996). SUS – a quick and dirty usability scale. In P.W. Jordan, B. Thomas, B.A. Weerdmeester, & I.L. McClelland (Eds.), Usability Evaluation in Industry (pp. 189-194). Taylor & Francis. https://doi.org/10.1201/9781498710411 Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience . Harper & Row. Efilti, P., & Gelmez, K. (2024). A deep dive into the impacts of empathy on design learning and teaching. International Journal of Technology and Design Education, 34 (2), 809-852. https://doi.org/10.1007/s10798-023-09835-9 Lowry, P. B., Gaskin, J., Twyman, N., Hammer, B., & Roberts, T. L. (2013). Proposing the hedonic- motivation system adoption model (HMSAM) to increase understanding of adoption of hedonically motivated systems. Journal of the Association for Information Systems, 14 (11), 617-671. https://doi.org/10.17705/1jais.00347
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw