Chais2025_Heb_and_Eng-web

234 ע דפוסי קריאה ומידת ההבנה של טקסטים בכתיבה רב - מגדרית לעומת חד - מגדרית – מחקר במעקב עיניים )פוסטר( במחקר נעשה שימוש במתודת testing A/B , ואיסוף נתונים ב אמצעות מכשיר מעקב עיניים ) Tobii Pro- LabX3-120Hz ( . במחקר השתתפו 70 סטודנטים לתואר ראשון במכון הטכנולוגי חולון. המשתתפים ק ראו שני פורמטים של טקסט רב - מגדרי וחד - מגדרי, ולאחר מכן ענו על שאלון הבנה. ניתוח הנתונים כלל שילוב כמותי ואיכותני. בנוסף, נתוני עיניים ה מעקב נותחו באמצעות כלים ויזואליים כגון מפות חום לנתוני הפיקסציות )קיבעונו ת העיניים( . התוצאות העיקריות מצביעות על הבדלים בדפוסי הקריאה בין טקסטים רב - מגדריים לטקסטים חד - מגדריים. כך למשל, פריס ו כמות ת הפיקסציות בזמן קריאה בטקסטים הרב - מגדריים היו צפופים יותר בהשוואה לטקסטים חד - מגדריים. לתוצאות אלה – כמו גם לתוצאות אחרות שיוצגו בכנס – יש השלכות חשובות על שיטות כתיבה כוללניות בחומרים חינוכי ים ועיצוב תוכן דיגיטלי. ממצאים מפורטים ויישומי הטכנולוגיה החינוכית שלהם יוצגו בכנס. מילות מפתח: מעקב עיניים, כתיבה רב - מגדרית, דפוסי קריאה, הבנת הנקרא. מקורות Bax, S., & Chan, S. (2019). Using eye-tracking research to investigate language test validity and design. System, 83, 64-78 . https://doi.org/10.1016/j.system.2019.01.007 S. Bottos and B. Balasingam, "Tracking the Progression of Reading Through Eye-gaze Measurements," 2019 22th International Conference on Information Fusion (FUSION), Ottawa, ON, Canada, 2019, pp. 1-8 . https://doi.org/10.23919/fusion43075.2019.9011436 Ma, X., Liu, Y., Clariana, R.B., Gu, C., & Li, P. (2022). From eye movements to scanpath networks: A method for studying individual differences in expository text reading. Behavior Research Methods, 55, 730 -750 . https://doi.org/10.3758/s13428-022-01842-3 Thums, K., Artelt, C., & Wolter, I. (2020). Reading for entertainment or information reception? Gender differences in reading preferences and their impact on text-type-specific reading competences in adult readers. European Journal of Psychology of Education, 36, 339–357 . https://doi.org/10.1007/s10212- 020-00486-1

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw