Chais2025_Heb_and_Eng-web

224 ע השפעת לימוד באמצעות Mondly על רכישת אוצר מילים ושיפור מיומנויות הדיבור בע רבית )פוסטר( התבסס על מתודולוגיה איכותנית בה נערכו ראיונות חצי - מובנים עם שבעה מורים לערבית בחטיבות הביניים, שלימדו בעזרת האפליקציה במהלך שנת הלימודים תשפ"ד. ראיונות אלה שימשו להבנת נקודת המבט האישית של המורים והפקת תובנות על השפעת חוויית הלמידה בכיתה. הממצאים הראו שהאפליקציה תרמה לשיפור משמעותי באוצר המילים, בהבנת הקריאה והכתיבה בערבית, גם בקרב התלמידים שחוו קשיים בלמידה מסורתית. מורים ציינו כי Mondly מגבירה את מוטיבציית הלמידה ומעורבות התלמידים, במיוחד באמצעות שילוב אלמנטים משחקיים המעודדים תחרותיות חיובית ותחושת הצלחה. יתרה מכך, כאשר שולבה באופן מושכל על ידי המורה, האפליקציה הוכחה כיעילה ביותר וכתורמת לתחושת המסוגלות של התלמידים . המחקר הדגיש את הפוטנציאל הגלום בשילוב Mondly בהוראת הערבית, במיוחד בתחומי העשרת אוצר מילים ופיתוח מיומנויות דיבור, אך המליץ לשלב הוראת דקדוק מסורתית לצד האפליקציה להשלמת תהליך הלמידה. בנוסף, נמצא כי הכשרה והדרכה למורים יסייעו בשילוב אפקטיבי יותר של האפליקציה בכיתות. במחקרי המשך הומלץ לבחון את השפעת Mondly בהקשר של רכישת עברית כשפה שנייה אצל תלמידים דוברי ערבית, ולהשוות ממצאים אלה למחקר הנוכחי. מילות מפתח: למידת שפה מתוקשבת, אפליקציית מונדלי, הוראת ערבית, רכישת אוצר מילים, מיומנויות . דיבור מקורות גולונקה, א', לוי, ר' ושמר, ת' ) 2014 (. השפעת למידה ממוחשבת על רכישת שפה שנייה . מגמות בחינו ך, 52 ) 3 ,( 467-492 . Ferguson, C. A. (1959). Diglossia. Word, 15 (2), 325-340. Chapelle, C. A. (2011). Computer Applications in Second Language Acquisition: Foundations for Teaching, Testing, and Research . Cambridge University Press.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw