Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 221 קרן גינזברג, גל דנון, איל רבין ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה עמדות וחסמים של מורות לגבי שילוב כלי בינה מלאכותית בהוראה בכיתות א' - ח' בישראל ובארצות הברית )פוסטר( קרן גינזברג HIT מכון טכנולוגי חולון com ginzbergk@gmail. גל דנון HIT מכון טכנולוגי חולון lederer7@gmail.com איל רבין HIT מכון טכנולוגי חולון , האוניברסיטה הפתוחה eyal.rabin@gmail.com Attitudes and Barriers of Teachers Regarding the Integration of AI Tools in Elementary Education in Israel and the United States (Poster) Abstract The rapid development of generative AI technology is transforming education, necessitating an understanding of factors influencing teachers’ adoption of AI tools. Using the TPACK model, which combines technological, pedagogical, and content knowledge (Mishra & Koehler, 2006), this study examines the attitudes and barriers faced by teachers in Israel and the United States when integrating AI in elementary education. The study surveyed 47 teachers from Israel and 34 from the United States, assessing their knowledge, ethical considerations, and perceived barriers to AI use in teaching. Findings show Israeli teachers reported higher TPACK levels, likely due to Israel’s focus on digital innovation in education, while American teachers displayed stronger ethical concerns, reflecting cultural priorities on privacy and ethics (Israeli, 2023; Kim et al., 2019). In examining the barriers to integrating AI tools in teaching, the study identified common obstacles in both countries, such as concerns about increased workload, lack of environmental support, and problematic ethical perceptions. However, teachers in Israel tended to place greater emphasis on barriers related to organizational support and a shortage of technological resources, while teachers in the United States highlighted concerns about potential negative ethical impacts (Ferrara, 2023). The study's conclusions highlight the importance of appropriate training for teaching staff in integrating technological tools, with an emphasis on developing technological and pedagogical knowledge, alongside deepening the ethical understanding required for the responsible use of these tools, while considering cultural and organizational differences between countries. Keywords: AI, teaching, teacher attitudes, TPACK, technological barriers. תקציר ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, בתחום הבינה המלאכותית היוצרת )במ"י(, משפיעה באופן עמוק על תחום החינוך ומעלה את הצורך להבין את הגורמים המשפיעים על שילוב של מורים את כלי הבמ"י בהוראה. אחד המודלים המרכזיים בהבנת שילוב טכנולוגיה בהוראה הוא מודל ה - TPACK , המשולב ידע טכנולוגי, פדגוגי ותוכני ) Mishra & Koehler, 2006 (, ומספק מסגרת לפיתוח כישורי שילוב טכנולוגיה בהוראה. מחקרים מראים Keren Ginzberg HIT Holon Institute of Technology ginzbergk@gmail.com Gal Danon HIT Holon Institute of Technology lederer7@gmail.com Eyal Rabin HIT Holon Institute of Technology, The Open University of Israel eyal.rabin@gmail.com

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw