Chais2025_Heb_and_Eng-web

220 ע אתגרים, הזדמנויות ודרכי התמודדות של סטודנטים עולים חדשים בלמידה מקוונת )פוסטר( שלהם ולתאר את חוויתם מלמידה מקוונת תוך התייחסות לאתגרים, הזדמנויות ודרכי התמודדות שלהם בלמידה מקוונת. הניתוח התבצע באמצעות קידוד התוכן, זיהוי ומיון הנתונים על פי קטגוריות משמעותיות שחזרו על עצמן. מרבית הסטודנטים ציינו שהמרצים אינם מתחשבים די בצרכים הייחודי ים שלהם ולא משתמשים במיומנויות פדגוגיות מתאימות ללמידה מקוונת. כמו כן, הסטודנטים דיווחו על קשיים בריכוז בסביבה הביתית, תחושת בידוד, וחוסר הבנה בשל קשיי שפה שהשפיעו על ביטחונם העצמי במהלך השיעורים. עם זאת, נמצאו גם הזדמנויות בלמידה המקוונת, כגון גישה לחומרי ם מוקלטים, אפשרות ללמוד בקצב אישי, ונוחות בשימוש בכלים טכנולוגיים המסייעים לתרגום והבנת החומר בזמן השיעור. הסטודנטים סיפרו על האסטרטגיות שעוזרות להתמודד עם האתגרים כמו חזרה על החומר, יצירת סביבה לימודית נוחה ובקשת עזרה ממרצים ועמיתים. המחקר מעלה את הצורך ב זיהוי האתגרים המשמעותיים שעומדים בפני סטודנטים עולים חדשים בלמידה מקוונות, ממליץ על הצורך בשיפור התמיכה בסטודנטים עולים חדשים, כולל הכשרה למרצים לשימוש יעיל בטכנולוגיות ואסטרטגיות למידה מקוונת, כדי לשפר את חוויית הלמידה ואת יכולתם להתמודד עם אתגרים ייחודיי ם. מילות מפתח: סטודנטים עולים חדשים, למידה מקוונת, אתגרים והזדמנויות, דרכי התמודדות . מקורות Castaño-Muñoz, J., Colucci, E., & Smidt, H. (2018). Free Digital Learning for Inclusion of Migrants and Refugees in Europe: A Qualitative Analysis of Three Types of Learning Purposes. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19 , 1-21. https://doi.org/10.19173/irrodl.v19i2.3382 De Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia , 139-152. https://doi.org/10.5585/dialogia.N29.7661 Farrell, O., Brunton, J., Costello, E., Delaney, L., Brown, M., & Foley, C. (2020). ‘This is two different worlds, you have the asylum world and you have the study world’: an exploration of refugee participation in online Irish higher education. Research in Learning Technology, 28 . https://doi.org/10.25304/rlt.v28.2368 Leontyeva, I. A. (2018). Modern distance learning technologies in higher education: Introduction problems. Eurasia journal of mathematics, science and technology education , 14 (10), em1578. https://doi.org/10.29333/ejmste/92284 Lwin, S., Sungtong, E., & Auksornnit, V. (2022). Implementation of online learning program in migrant community: teachers’ challenges and suggestions. Turkish Online Journal of Distance Education . https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2164409 Nambi, R.W., Najjuma, R., & Gallagher, M. (2023). Integrating refugee students into Ugandan higher education: Language, othering and everyday enactments of participation. Research in Comparative and International Education, 18 , 600 - 619. https://doi.org/10.1177/17454999231185647 Sturgeon Delia, C. (2022). Educators’ Perceptions on Refugee Students’ Identity Challenges Following Higher Education Through Virtual Learning. International Research in Higher Education . https://doi.org/10.5430/irhe.v6n4p1

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw