Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 219 רינה פולונסקי, פולינה סולוביובה, חגית מישר - טל ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה אתגרים, הזדמנויות ודרכי התמודדות של סטודנטים עולים חדשים בלמידה מקוונת )פוסטר( חגית מישר - טל HIT מכון טכנולוגי חולון hagitmt@hit.ac.il פולינה סולוביובה HIT מכון טכנולוגי חולון polina260199@gmail.com רינה פולונסקי HIT מכון טכנולוגי חולון polonskyrina@gmail.com Challenges, Opportunities and Coping Methods of New Immigrant Students in Online Learning (Poster) Rina Polonsky HIT Holon Institute of Technology polonskyrina@gmail.com Polina Solovyeva HIT Holon Institute of Technology polina260199@gmail.com Hagit Meishar-Tal HIT Holon Institute of Technology hagitmt@hit.ac.il Abstract New immigrant students find themselves in a new environment of academic education, facing many difficulties, including online learning. This study aims to understand the challenges, opportunities, and coping strategies of new immigrant students in online learning. This qualitative research is based on three main research questions, with answers gathered through 10 structured in-depth interviews with undergraduate immigrant students aged 24 to 32, who have been living in Israel for 7 to 10 years. Participants were asked to share their personal perspectives and describe their experiences with online learning, focusing on challenges, opportunities, and coping strategies. The analysis was conducted using content coding, identifying, and categorizing significant recurring themes. Most of the students stated that the lecturers do not consider their unique needs enough and do not use appropriate pedagogical skills for online learning. Also, the students reported difficulty concentrating in the home environment, a feeling of isolation, and a lack of understanding due to language difficulties that affected their self-confidence during classes. However, opportunities were also found in online learning, such as access to recorded materials, the possibility of learning at a personal pace, and convenience in using technological tools that help translate and understand the materials during class. The students talked about the strategies that help to cope with the challenges such as repeating the material, creating a comfortable learning environment and asking for help from lecturers and other students. The study highlights the need to identify the significant challenges faced by new immigrant students in online learning, recommends the need to improve support for new immigrant students, including training for lecturers in the effective use of online learning technologies and strategies, to improve the learning experience and their ability to deal with unique challenges. Keywords: new immigrant students, online learning, challenges and opportunities, coping strategies. תקציר סטודנטים עולים חדשים, שמוצאים את עצמם בסביבה חדשה של השכלה אקדמית, מתמודדים עם קשיים רבים, כולל למידה מקוונת. מטרת המחקר הייתה לבחון את האתגרים, ההזדמנויות ודרכי ההתמודדות של סטודנטים עולים חדשים בלמידה מקוונת. המחקר הינו מחקר איכותני המבוסס על שלוש שאלות מחקר עיקריות שתשובותיהן נאספו באמצעות 10 ראיונות עומק מובנים עם סטודנטים עולים חדשים לתואר ראשון, בגילאי 24 עד 32 , המתגוררים בישראל בין 7 ל -10 שנים. המשתתפים התבקשו לשתף את נקודת המבט האישית

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw