Chais2025_Heb_and_Eng-web

218 ע אוניברסיטאות בזמן מלחמה: השימוש בפייסבוק של האוניברסיטאות בישראל בזמן מלחמת 'חרבות ברזל' )פוסטר( והשוואתי השתמשנו ביישום Crowdtangle . באמצעותו יכולנו לייצא את כלל המידע הציבורי שהופיע בעמודים הרשמיים של האוניברסיטאות, לרבות רשומות, מידע ויזואלי, מטא - נתונים ) Metadata (, ומאפייני תגובות ומעורבות משתמשים ) Tess, 2024 (. הניתוחים הסטטיסטיים בוצעו באמצעות R (R Core Team, 2024) , גרסה 4.3.3 , ו - RStudio (RStudio, 2024) , גרסה 2023.12.1.402 . בהמשך, ביצענו קידוד ידני של כלל הרשומות בקורפוס לצורך שיוכן לקטגוריות תוכן ראשיות. לאחר ניתוח התכנים הראשוני זיהינו חמש קטגוריות אשר חזרו על עצמן בשכיחות גבוהה יחסית בכל הרשומות . כך התגלה שימוש ניכר באסטרטגיות תוכן המותאמות לצרכים דחופים של המשבר, כגון קשרי קהילה, התנדבות והתגייסות לטובת משרתי כוחות הביטחון והחטופים. לאחר מכן ניכרה חזרה לשגרה דרך מיקוד בשיווק של תכניות לימודים. המחקר מדגיש את תפקידה הקריטי של המדיה החברתית ב העברת מידע ושימור קשרי קהילה, במיוחד בזמני משבר. הוא מתבסס על מחקרים קודמים ) Manca, 2020; Snoeijers et al., 2014 ( שהראו את חשיבות המדיה החברתית בזמני חירום, אך מציע זווית חדשה הנוגעת למשבר ביטחוני לאומי. תרומתו העיקרית של המחקר היא בהבנת האסטרטגיות התקשורתיות ש ל מוסדות אקדמיים בתקופות של חוסר ודאות, תוך הדגשת האתגרים וההזדמנויות שבשימוש במדיה החברתית. ממצאים אלו יכולים לשמש בסיס לפיתוח כלים ותוכניות אסטרטגיות עבור מוסדות להשכלה גבוהה בזמני משבר עתידיים. מילות מפתח: משבר, השכלה גבוהה, תקשורת, מדיה חברתית . מקורות Manca, S. (2020). Snapping, pinning, liking or texting: Investigating social media in higher education beyond Facebook. The Internet and Higher Education, 44, 100707. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2019.100707 Oplatka, I., & Hemsley-Brown, J. (2021). A Systematic and Updated Review of the Literature on Higher Education Marketing 2005–2019. In Z. Sinuany-Stern (Ed.), Handbook of Operations Research and Management Science in Higher Education (Vol. 309, pp. 35–80). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-74051-1_2 R Core Team. (2024). R: A language and environment for statistical computing. R Foundation for Statistical Computing . https://www.R-project.org/ Snoeijers, E. M., Poels, K., & Nicolay, C. (2014). #universitycrisis: The Impact of Social Media Type, Source, and Information on Student Responses Toward a University Crisis. Social Science Computer Review , 32(5), 647–661. https://doi.org/10.1177/0894439314525025 Tess. (2024). CrowdTangle [About us page]. http://help.crowdtangle.com/en/articles/4201940-about-us

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw