Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 193 חגית הרן , שירלי מידז'נסקי איור 4 . דוגמה למשימת לימוד המשלבת מרכיב רפלקטיבי בצירוף תשובתו של התלמיד דיון ככל שהטכנולוגיה מ שולבת בחינוך, יש להבטיח שהתלמידים יטפחו עצמאות ואחריות ללמידה. הממצאים מראים כי תנאים כמו זמן תמיכה ייעודי המוטמע בשגרת היום , מורים המדגימים וויסות - עצמי, אמונה ב SRL- כמיומנות חיונית ותרבות ארגונית שמקדמת , אותה מסייעים לתלמידים לשפר את כישורי הוויסות שלהם. ממצאים אלה תואמים את מחקרם של Gillies ו ,(2020) Alvi- שציינו שהאפקטיביות של SRL תלויה באמונות, בידע ובנכונות המורים לשלב רכיבי SRL בתהליך הלמידה . בנוסף, הם תואמים את מחקרם של De Smul ועמיתיו ) 2019 ( , שהדגישו את ה חשיבות של תרבות בית - ספרה ו המחויבות להשקיע משאבים שום ביי SRL . לגבי שימוש במרכיבי ההערכה ב - LMS , הממצאים מצביעים כי מתן משוב בזמן אמת, שיתוף ביעדי למידה, הנגשת כלים ל ניהול זמן ול אינטראקציה דו - כיוונית, וכן אוטונומיה בבחירה מתי ואיך ללמוד, מאפשרים לתלמידים לתכנן, לנטר, לנהל את זמנם ולהרהר בלמידה שלהם. בכך, הם מ טפחים את כישורי ה - SRL שלהם באופן פעיל ואפקטיבי. ממצאים אלו תואמים את מחקרם של Stiggins ו - Chappuis ) 2005 ( , שהדגישו את החשיבות בשיתוף הלומדים ב יעדי הלמידה כדי שיציבו מטרות, יתכננו ו ינטרו את התקדמות .ם בנוסף, Mitra ) 2023 ( הדגיש במחקרו את תרומת המשוב המיידי ליכולת התלמיד ים לשקף וללמוד מטעויות , ואילו Sari ועמיתיו ) 2024 ( הרא ו ש ב שיתוף מועדי הגשה ב - LMS מעודד תלמידים לעקוב אחר זמנם ול התנהל ביעילות . לבסוף, ההערכות האמצעות קנבס, שמשמשות לרוב כהערכה עצמית, מסייעות לתלמידים להעריך את הבנתם ו לקבל החלטות הנוגעות ללמידה נוספת ו השלמת פערי ידע , המובילים ל ב שיפור הישגיהם. ממצא זה תואם את מחקרם של Cicchinelli ועמיתיו ) 2018 ( ושל Miedijensky ) 2023 (, הרואים ב הערכה עצמית הזדמנות ל מעקב אחר תשומת הלב ב למידה, דבר שמוביל תלמידים לפעול למען שיפור ביצועיהם . לסיכום, מומלץ לבתי - ספר לשאוף ת להטמע SRL תוך שימוש ב .LMS- בנוסף, מומלץ לשלב תוכניות פיתוח מקצועי המעודדות מורים לחקור את תכונות ה - LMS המגוונות, ובפרט את אלו העוסקות בהערכה ו מחזקות יכולות מטה - קוגניציה ורפלקציה של התלמידים, ובכך ל את טפח יכולות ה - SRL שלהם. מקורות Alserhan, S., Alqahtani, T. M., Yahaya, N., Al-Rahmi, W. M., & Abuhassna, H. (2023). Personal learning environments: Modeling students' self-regulation enhancement through a learning management system platform. IEEE Access, 11, 5464–5482 . https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3236504 Alvi, E., & Gillies, R. M. (2020). Teachers and the teaching of self-regulated learning (SRL): The emergence of an integrative, ecological model of SRL-in-context. Education Sciences, 10 (4), 98. https://doi.org/10.3390/educsci10040098 Attard, C., & Holmes, K. (2020). "It gives you that sense of hope": An exploration of technology use to mediate student engagement with mathematics. Heliyon, 6 (1), e02945. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e02945 Bayne-Greenwood, A. (2017) . Patterns of educator learning management systems use in a secondary school: a description of use and comparison between educator subgroups. [Doctoral dissertation, Towson University]. Maryland Shared Open Access Repository (MDSOAR)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw