Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 187 חגית הרן , שירלי מידז'נסקי ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה האם מורים בחינוך העל - יסודי תופסים הערכה מבוססת מערכת לניהול למידה כמטפחת יכולות של ויסות עצמי בקרב תלמידיהם ? )מאמר קצר( שירלי מידז'נסקי אורנים – המכללה האקדמית לחינוך shirley_m@oranim.ac.il חגית הרן אורנים – המכללה האקדמית לחינוך Hagit.bazak@gmail.com Do Secondary School Teachers Perceive LMS-based Assessment as Fostering SRL? (Short Paper) Hagit Haran Oranim – Academic College of Education Hagit.bazak@gmail.com Shirley Miedijensky Oranim – Academic College of Education shirley_m@oranim.ac.il Abstract Digital learning increasingly relies on students' independent self-management. Learning management systems (LMS), such as Canvas, have become essential in schools' information and communication technologies. This study examines secondary mathematics and science teachers' perceptions of Canvas LMS-based assessment and its role in supporting students' self-regulated learning (SRL). Conducted in a Minnesota district in the USA, the study utilized semi-structured interviews with 18 teachers and document analysis to explore SRL practices facilitated through Canvas. A qualitative case study with inductive-thematic analysis and literature-based analysis was employed. The findings indicate that teachers perceive Canvas LMS as a tool that supports key SRL aspects, particularly planning and monitoring. 94% of teachers described how the transparency of learning goals and pathways provided through the Canvas platform helps students plan and manage their time and effort effectively. Additionally, 67% highlighted the to-do list, and 78% mentioned assessments as tools that aid students in monitoring progress, reflecting on their learning, and differentiating between prior and new knowledge. The results suggest that when students receive timely feedback, have clear learning goals, access scheduling tools to manage their time, and are given the autonomy to make decisions regarding their learning, they can plan, monitor, manage their time, and reflect in ways that enhance their SRL. Furthermore, structured school routines, role-model educators, and a supportive institutional culture enhance SRL development. The study recommends fully integrating LMS-based SRL strategies in schools, along with professional development, to help teachers and students optimize these processes. Keywords: Self-regulated learning; Learning management systems; Canvas LMS; Information and communication technologies. תקציר למידה דיגיטלית דורשת בימינו יכולות של ויסות עצמי ולמידה עצמאית בקרב לומדים. מערכות לניהול למידה ,) LMS ( כמו קנבס ) Canvas ( , הפכו חיוניות ומרכזיות במערך התקשוב בבתי הספר. המחקר הנוכחי עוסק בשאלה האם מורים בחינוך העל - יסודי תופסים הערכה מבוססת מערכת לניהול למידה, כדוגמת ה קנבס כמטפחת כישורי ויסות עצמי בקרב תלמידיהם. במסגרת
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw