Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 183 אלומה אפל, מיטל אמזלג, ערן אהרונסון, אילת בוטמן איסוף וניתוח הנתונים איסוף הנתונים בוצע על ידי מבדק ושאלון מקוון עליו הסטודנטים ענו ממחשביהם האישיים או מטלפונים חכמים. ניתוח הנתונים בוצע ע"י מבחנים סטטיסטיים כגון מבחן T ובדיקת מתאם פירסון. אתיקה ל לכ משתתפי המחקר קיבלו הסבר מפורט על מטרות המחקר ודרכי ההשתתפות בו, בנוסף המשתתפים יכלו ליצור עם החוקרת קשר בכל שלב של המחקר ולהפסיק את השתתפותם בו בכל שלב ללא השלכות מפעולה זו. הובטח למשתתפים שלא תהיה כל פגיעה בהישגיהם בקורס במידה והם יחליטו לא להשתתף במחקר. פרטיות וסודיות המידע הובטחו בכל שלבי המחקר ו איסוף הנתונים נעשה בצורה אנונימית . ממצאים הישגים אקדמיים שאלת המחקר הראשונה בחנה האם קיימים הבדלים בהישגים בין סטודנטים מתחילים לתכנות ) Novice programmers ( בתואר ראשון שלמדו בצורה מסורתית לסטודנטים שלמדו דרך צ'אט מבוסס GenAI . שאלה זו נבדקה לפי ביצועיהם של הסטודנטים בבוחן . כדי לענות על שאלת מחקר זו נערך מבחן T למקרים בלתי תלויים. לא נמצא הבדל מובהק ) p>0.05 ( בין ציוני 32 הסטודנטים בקבוצת הניסוי ) M = 74.3, SD =10.5 ( לבין ציוני 34 הסטודנטים בקבוצת הביקורת ) M = 74.7, SD =12.6 .( בנוסף בדקנו גם את זמן הלמידה אותו השקיעו הסטודנטים, בקבוצת הביקורת הוקדשו להוראת התכנים שנלמדו שעתיים ) 120 דקות(, זה משך ההוראה שנדרש למרצה עבור הוראת כללי התכנים, ואילו בקבוצת הניסוי זמן הלמידה השתנה בין סטודנט לסטודנט על פי צורכו, כאשר הזמן הממוצע היה 49 דקות ) SD=21.6 .( לבחינת הבדל זה נערך מבחן T למדגם יחיד. נמצא שזמן הלמידה של הסטודנטים שלמדו בעזרת GenAI היה קצר יותר ) M =49.37 , SD = 21.65 ( מהזמן שלמדו הסטודנטים בקבוצת הביקורת ) 120 דקות(, t(27) = 16.95, p<.001 . שימושים לימודיים ב - GenAI בחינת שאלת המחקר השניי , ה אילו שימושים לימודיים ב - GenAI מבצעים סטודנטים מתחילים לתכנות ) Novice programmers ( בתואר ראשון בוצעה בקרב הסטודנטים בקבוצת הניסוי ) n=32 (, השימושים העיקריים שזיהינו היו לצרכי כתיבת קוד ופתרון תרגילים, ניתן לראות את שאר השימושים בטבלה 3 ובאיור 2 . הסטודנטים דירגו את מידת השימוש שלהם בסקלה הנעה בין 1 )לא משתמש/ת כלל( ל - 5 )משתמש/ת הרבה מאוד(. טבלה 3 . ממוצעים וסטיות תקן של ההיגדים ששימשו לבחינת שימוש קודם ב - GenAI היגד M SD לצרכי כתיבת קוד 3.4 1 1.24 פתרון תרגילים 3.06 0.91 ניסוח תוכן 2.9 7 1.51 כתיבת עבודות 2.9 4 1.1 הבנת התכנים שנלמדו בקורס 2.9 1 1.20 קבלת רעיונות להשרא ה 2.81 1.3 1 הרחבה על תכנים שנלמדו בקורס 2.59 1.21 תרגום תוכן 2.28 1.37 יצירת תוצר ויזואלי 2.09 1.3 8 כתיבת סקירת ספרות 2.00 1.2 2

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw