Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 181 אלומה אפל, מיטל אמזלג, ערן אהרונסון, אילת בוטמן ומת דולוגיה המחקר מבוסס על גישה , כמותית מאפשרת ה איסוף נתונים מדידים על הישגי הסטודנטים והרקע שלהם בעולם ) התוכן Creswell & Clark, 2017 ( . אוכלוסיית המחקר אוכלוסיית המחקר כללה 66 סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב בשנתם הראשונה, שלמדו בקורס "סדנה מתקדמת בתכנות" בסמסטר השני ללימודיהם. הסטודנטים חולקו לשתי קבוצות: קבוצת ביקורת ) 34 משתתפים( וקבוצת ניסוי ) 32 משתתפים( . ניתן לראות את מאפייני הקבוצות בטבלה 1 . טבלה 1 . מאפייני הקבוצות הקבוצה n התפלגות מגדרית גיל הסטודנטים נוכחות פרונטלית בכיתה בעלי ידע קודם בתכנות נשים גברים M SD ביקורת 34 30% 70% 23.9 2.4 73.5% 94% ניסוי 32 38% 62% 24.3 1.9 75% 97% מטבלה 1 ניתן לראות כי אין הבדל משמעותי במאפייני ם בין קבוצת הניסוי ו בין קבוצת הביקורת. הליך המחקר במחקר זה הסטודנטים חולקו לשתי קבוצות : קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת . קבוצות אלו התבססו על החלוקה הרנדומלית של הסטודנטים לכיתות לימוד במהלך הסמסטר, כאשר כיתה אחת נב ח רה להיות קבוצת הניסוי . קבוצת הניסוי השתתפה בשיעור שהוסב משיעור הרצאה רגיל לשיעור אינטראקטיבי הכולל הסבר ראשוני על המחקר והשימוש בצ'אט . הסבר זה לווה במפת למידה שמטרתה הייתה להציג לסטודנטים את השלבים השונים בלמידת התכנים הנדרשים ו ליצור מסגרת ברורה של היקף החומר אותו הסטודנטים . חשוב לציין כי היקף ה והתכנים היו זהים בשתי הקבוצות. הסטודנטים בקבוצת הניסוי ה תבקשו להזין פרומפט ראשוני שנכתב מראש על ידי החוקרת ומרצה הקורס לשיחה עם הצ'אט . פרומפט זה אפשר נקודת התחלה זהה לשיחות של כלל הסטודנטים ללא התבססות על מיומנות בכתיבת פרומפט . לאחר הזנת הפרומפט הסטודנטים התבקשו לבצע למידה עצמית של תוכן השיעור, תוך אפשרות לעבוד ביחידים או בזוגות, לפי בחירתם 1 . קבוצה זו הונחתה לעבוד עם Gemini של גוגל עקב קריסתו של ChatGPT ביום הניסוי . הסטודנטים מ קבוצת הניסוי סיימו את הלמידה של התכנים במהלך שיעור אחד , ואילו , קבוצת הביקורת במשך שיעור וחצי . בעשר הדקות האחרונות של השיעור שתי הקבוצות התבקשו למלא באופן מקוון בוחן לבדיקת הבנ ת התכנים שנלמדו. דוגמה לשאלות שהיו בבוחן ניתן לראות באיור מספר 1 . לאחר סיום המענה על הבוחן שתי הקבוצות התבקשו למלא שאלון . מקוון ניתן לראות פירוט על השאלון בטבלה מספר 2 . כלי המחקר בוחן: הבוחן כלל 19 שאלות סגורות הכוללות רמות קושי משתנות. ציון המענה על הבחינה נע על סקאלה בין 0 ל - 100 . שאלות הבוחן נכתבו על ידי החוקרת ומרצה הקורס. ניתן לראות דוגמה לשאלות הבוחן באיור מספר 1 . 1 לצפייה בתכני השיעור שניתנו ללומדים ניתן להיכנס לקישור: interactive.com/FinalProjectSiteAluma/ - https://idf
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw