Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 179 אלומה אפל, מיטל אמזלג, ערן אהרונסון, אילת בוטמן ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה שילוב צ'אט מבוסס AI כמורה בשיעור תכנות לסטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב )מאמר קצר ( מיטל אמזלג HIT מכון טכנולוגי חולון Meitalam@hit.ac.il אלומה אפל HIT מכון טכנולוגי חולון Alumappel@gmail.com אילת בוטמן HIT מכון טכנולוגי חולון Ayeletb@hit.ac.il ערן אהרונסון HIT מכון טכנולוגי חולון Erana@hit.ac.il Integration of AI-Powered Chat as Primary Instructor in Undergraduate Computer Science Programming Courses (Short Paper) Aluma Appel HIT Holon Institute of Technology Alumappel@gmail.com Meital Amzalag HIT Holon Institute of Technology Meitalam@hit.ac.il Eran Aharonson HIT Holon Institute of Technology Erana@hit.ac.il Ayelet Butman HIT Holon Institute of Technology Ayeletb@hit.ac.il Abstract With the advancement of artificial intelligence technologies, there is an increasing need to examine their impact on learning and teaching processes. This study investigated the using generative artificial intelligence (GenAI) based chat on programming learning among novice undergraduate computer science students. The research focused on examining the impact on academic achievements and learning experience. The study was conducted using a quantitative approach, and included two groups: an experimental group that experienced learning through GenAI-based chat and a control group that learned using the traditional method. The findings showed no significant difference in academic achievements between the two groups, but the experimental group demonstrated a significant reduction in learning time. The research points to the potential of GenAI to improve learning efficiency in programming, and contribute to understanding the effects of AI technologies on learning processes in higher education and provide important insights regarding their integration into future curricula, while emphasizing the importance of preparing students for the judicious use of AI tools in the learning process. Keywords: Generative AI (GenAI), Computer Science Education, AI-Powered Chat.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw