Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 175 שלומית חדד, מור דשן ממצאים כדי לבחון את שאלות המחקר, ה בוצע ה של סדר שלושה ניתוחי תיווך ו מיתון באמצעות מודל PROCESS 5 .(Hayes, 2017) ניתוחים אלו נועדו לבחון את ה קשר שבין תמיכת רכזי תקשו ב לבין מעורבות המורים בפעילויות למידה סינכרוניות, אסינכרוניות ואותנטיות . בכל אחד מהניתוחים, מידת העקביות ב שמירה על שגרת ההוראה היא משתנה מתוו ך, ואילו ניסיון קודם ב הוראה מרחוק ב תקופת הקורונה הוא גורם ממתן. לוח 1 מציג את הממצאים. לוח 1 . ממצאי מודלים של תיווך ו מיתון עבור פעילויות למידה סינכרוניות, אסינכרוניות ואותנטיות : הערות 1 . TR מידת השמירה על = עקביות ב שגרת ההוראה ; ICT.C.S תמיכת רכז התקשוב = . 2 . 95% CI = רווח בר סמך של 95% . 3 . ניסיון ה ה קודם בהוראה מרחוק ב תקופת ה קורונה קודד: 1 עם ניסיון, = 2 ללא ניסיון = . התי ב יחס לאפקטים הישירים: מהממצאים עולה כי תמיכת רכזי תקשוב הייתה חיונית ל שמירה על שגרת ההוראה של המורים בכל שלושת ם של סוגי ה פעילויות הוראה ו למידה – פעילויות סינכרוניות, אסינכרוניות ואותנטיות. מורים שקיבלו תמיכה רבה יותר מרכזי התקשוב נטו לקיים שגרת הוראה עקבית יותר. שגרת ההוראה עצמה השפיעה באופן חיובי על כל שלושת סוגי הפעילויות . כלומר, מורים עם שגרה מובנית נוטים להיות מעורבים יותר בכל סוגי הפעילויות, ללא תלות ישירה בתמיכת מדריכי התקשוב . ביחס לאפקטים הישירים של תמיכת רכזי התקשוב על פעילויות ההוראה השונות, הממצאים העלו כי תמיכת רכזי התקשוב הפחיתה מעט את המעורבות של המורים בפעילויות סינכרוניות , אולם לא הייתה להם השפעה ישירה על פעילויות אסינכרוניות או על פעילויות אות נטיות. תמיכת רכזי התקשוב, כפי שמעידים הממצאים במחקר זה , משפיעה על פעילויות ההוראה של המורים באופן עקיף – דרך סיוע בקיום שגרת ה הוראה ובה תאם ל ניסיון ההוראה הקודם של המורה בהוראה מרחוק. עוד נמצא אפקט מובהק ושלילי נמצא לניסיון קודם בהוראה מרחוק במהלך הקורונה על רמת מעורבותו ב פעילויות ה וראה סינכרוניות. כך מורים ש עם ניסיון קודם נטו פחות ל קיים פעילויות סינכרוניות. בהתייחס למודל התיווך והמיתון , העקביות בשגרת ההוראה הייתה ה משתנה מתווך בין תמיכת רכזי התקשוב לבין מידת המעורבות של המורים בכל שלושת סוגי הפעילויות. כך מ עולה כי אף שהתמיכה הישירה של מדריכי התקשוב אינה מובילה ישירות להגברת המעורבות בפעילויות הלמידה , היא תורמת לביסוס שגרה מובנית שמגבירה את המעורבות בפעילויות סינכרוניות, אסינכרוניות ואותנטיות . ניסיון ההוראה הקודם שימש כמשתנה ממתן כאשר פעילויות הלמידה היו סינכרוניות ואותנטיות. כמו כן, נמצא כי מורים שלא התנסו בהוראה מרחוק מפיקים תועלת רבה יותר מתמיכת מדריכי התקשוב בפעילויות סינכרוניות ואותנטיות משתנה תלוי אפקטים ישירים אפקט תיווך אפקט מיתון ICT.C.S → TRC TRC→ Outcome ICT.C.S→ Outcome TE→ Outcome Indirect Effect (β) Indirect Effect 95% CI Interaction (β) Interaction p -value פעילויות סינכרוניות F= 37.927, p <.001, R 2 =.340 β =.463, p <.001 β =.397, p <.001 β =−.303, p =.044 β =−.369, p =.012 .184 [.119, .253] .391 .001 פעילויות א סינכרוניות F= 29.931, p <.001, R 2 =.289 β =.463, p <.001 β =.298, p <.001 β =.047, p =.761 β =−.285, p =.060 .138 [.080, .207] .200 .094 פעילויות אותנטיות F= 30.702, p <.001, =.294 2 R β =.463, p <.001 β =.352, p <.001 β =−.135, p =.389 β =−.147, p =.335 .163 [.092, .240] .308 .011

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw