Chais2025_Heb_and_Eng-web

172 ע תמיכת רכזי תקשוב, שמירת שגרת הוראה ומעורבות מורים בלמידה מרחוק במלחמת 'חרבות ברזל' )מאמר קצר( ספר הכנס העשרים לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה הוראה בעת מלחמה: תמיכת רכזי תקשוב, שמירת שגר ת הוראה וניסיון ומ קודם עורבות מורים בפעילויות למידה מרחוק במלחמת " חרבות ברזל " )מאמר קצר( מור דשן המחלקה לטכנולוגיות למידה דיגיטליות, המכללה האקדמית רמת גן mordeshen@iac.ac.il שלומית חדד המחלקה לטכנולוגיות למידה דיגיטליות, המכללה האקדמית רמת גן shsh3345@iac.ac.il Teaching in Wartime: ICT Support, Routine Maintenance, Prior Experience and Teacher Engagement during the "Iron Swords" War (Short Paper) Shlomit Hadad Department of Digital Learning Technologies, The Israel Academic College in Ramat-Gan shsh3345@iac.ac.il Mor Deshen Department of Digital Learning Technologies, The Israel Academic College in Ramat-Gan mordeshen@iac.ac.il Abstract This study examined the impact of ICT coordinator support on teacher engagement in synchronous, asynchronous, and authentic learning activities during remote teaching in the “Iron Swords” war. The study sampled 300 teachers from various educational levels and regions across Israel, who completed questionnaires assessing ICT coordinator support, engagement in learning activities, teaching routine consistency, and prior remote teaching experience. Using a mediation-moderation model, the research explored the role of teaching routine consistency as a mediator and prior remote teaching experience from Covid-19 as a moderator influencing these relationships. Findings indicated that ICT coordinator support indirectly influenced teacher engagement through routine consistency, with teachers maintaining structured routines showing higher engagement across activities. Additionally, prior remote teaching experience significantly moderated the effects: teachers without prior experience benefited more from ICT support to enhance engagement, particularly in synchronous and authentic activities. This study provides insights into supporting teachers during crises through structured routines and targeted support based on experience in remote teaching. Keywords: ICT (Information and communications technology) coordinator support, remote teaching-learning activities, emergency teaching routine, remote teaching experience, crisis and wartime teaching. תקציר המחקר בחן את השפעת ה של תמיכת רכזי התקשוב על מעורבות המורים בפעילויות למידה סינכרוניות, אסינכרוניות ואותנטיות במהלך הוראה ה למידה הו מרחוק בתקופת מלחמת "חרבות ברזל". באמצעות מודל תיווך ו מיתון, בחן המחקר את תפקיד שגרת ההוראה כגורם מתווך, ואת ה ה של שפע ה ניסיון קודם בהוראה מרחוק בתקופת הקורונה כגורם ממתן שעשוי להשפיע על הקשרים הנבחנים. מחקר ב השתתפו מורים ומורות המלמדים ב מגוון שלבי חינוך

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw