Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 171 ניזאר ביטאר, ניצה דוידוביץ' יישום המלצות אלה דורש גישה הוליסטית ומתואמת, המשלבת בין המישורים השונים. כפי שעולה מממצאי המחקר, הצלחת האינטגרציה של למידה דיגיטלית תלויה ביכולת ליצור סינרגיה בין ההיבטים המוסדיים, הפדגוגיים והטכנולוגיים, תוך שמירה על ערכי הליבה של החינוך האקדמי המסורתי. מגבלות המחקר וכיווני מחקר עתידיים המחקר התמקד במוסד אקדמי יחיד ובנקודת המבט של המרצים. מחקרי המשך עשויים להרחיב את הבדיקה למוסדות נוספים, לשלב פרספקטיבות של סטודנטים וקובעי מדיניות, ולבחון את מרכיבי המודל באמצעות מחקר כמותי. מסקנות והמלצות המחקר מדגיש כי הצלחת האינטגרציה הדיגיטלית תלויה ביכולת לפתח גישה מאוזנת המשלבת חדשנות טכנולוגית עם רגישות תרבותית. המודל המוצע מספק מסגרת יישומית להשגת איזון זה, תוך התייחסות למורכבות הייחודית של ההקשר האקדמי הישראלי. מקורות אבני, א . , ורותם, א . ) 2013 (. למידה משמעותית – טכנולוגיה משתפת משמעות. מתקוונים לאתיקה. אוחזר מ - https://ianethics.com/wp-content/uploads/2013/09/deeper-learning-2020-AI-.pdf דוידוביץ', נ' וודמני, ר' ) 2020 (. הוראה ולמידה מקוונת בעת משבר: השפעת הכיוונים החדשים בהשכלה הגבוהה. הלכה למעשה, 2 , 15-26 . מסרי - חרזאללה, א . , סטביסקי, י . ) 2021 ( . יעילות הלמידה של שיטת ההוראה ה - "מקוונת - מכוונת": חקר מקרה. ג'אמעה, 23 ) 2 ,( 40-72 . Alenezi, M. (2023). Digital Learning and Digital Institution in Higher Education. Educational Sciences, 13 (88), 1-15. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci13010088 Braun, V., & Clarke, V. (2012). Thematic analysis . In H. Cooper, P. M. Camic, D. L. Long, A. T. Panter, D. Rindskopf, & K. J. Sher (Eds.), APA handbook of research methods in psychology (pp. 57-71). American Psychological Association. Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). SAGE Publications. Ferri, F., & Grifoni, P. (2020). Online Learning and Emergency Remote Teaching: Opportunities and Challenges in Emergency Situations. Societies, 10 (4), 86. DOI: https://doi.org/10.3390/soc10040086 Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educational Review. Johnson, N., Veletsianos, G., & Seaman, J. (2020). U.S. Faculty and Administrators’ Experiences and Approaches in the Early Weeks of the COVID-19 Pandemic. Online Learning, 24 (6), 6-21. DOI: 10.24059/olj.v24i2.2285 Lehman, R. M., & Conceição, S. C. (2010). Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners (vol. 18). John Wiley & Sons. Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108 (6), 1017-1054. Rapanta, C., Botturi, L., Goodyear, P., Guàrdia, L., & Koole, M. (2020). Online University Teaching During and After the Covid-19 Crisis: Refocusing Teacher Presence and Learning Activity. Postdigit Sci Educ, 2 , 923-945. DOI: https://doi.org/10.1007/s42438-020-00155-y Siemens, G. (2005). Connectivism: A learning theory for the digital age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2 , 3-10. Williamson, B., Eynon, R., & Potter, J. (2020). Pandemic politics, pedagogies and practices: Digital technologies and distance education during the coronavirus emergency. Learning, Media and Technology, 45 (2), 107-114. DOI: https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1761641
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw