Chais2025_Heb_and_Eng-web

170 ע בין חברותא לדיגיטל: מבט חדש על שילוב למידה דיגיטלית בהשכלה הגבוהה בישראל )מאמר ( קצר אינטגרציה אופטימלית של למידה דיגיטלית - השפעות על איכות ההוראה והלמידה – הממצאים מצביעים על השפעות מורכבות. מרצה ז 1 זיהה הזדמנויות: " הכלים הדיגיטליים מאפשרים חוויות למידה אינטראקטיביות חדשות ". מרצה ח 1 הדגיש את האתגר: " חשוב לשמר את העומק האינטלקטואלי והדיאלוג המשמעותי בתוך המרחב הדיגיטלי ." מסגרת האינטגרציה התרבותית - טכנולוגית ) CTIF ( מהניתוח התגבשה מסגרת תיאורטית חדשה המזהה ארבעה גורמי מפתח המשפיעים על הצלחת האינטגרציה הדיגיטלית: 1. קבלה טכנולוגית : כפי שהדגים מרצה א 2 " : ההתנגדות התמתנה כשראינו את התמיכה במטרות הפדגוגיות " . 2. ידע פדגוגי - : תוכני כפי שציין מרצה ד 1 " : צריך להבין איך הכלים משתלבים עם שיטות ההוראה המסורתיות " . 3. יכולת למידה רשתית : מרצה ב 3 הסביר: " הפלטפורמות יכולות להעצים את הדיאלוג והשיתוף ". 4. התאמה תרבותית כפי : שהדגישה מרצה ה 1 " : ההצלחה תלויה בשימור הערכים תוך שימוש בכלים החדשים " . איור 1 . מסגרת האינטגרציה התרבותית - טכנולוגית ) CTIF ( הניתוח מראה כי הגורמים פועלים בצורה סינרגטית כאשר ההתאמה התרבותית הינה גורם מתווך מרכזי. כפי שסיכם מרצה ז 1 " : המפתח הוא באופן שבו אנחנו מתאימים את הטכנולוגיה למסורת החינוכית שלנו ." דיון ומסקנות המחקר הנוכחי שופך אור על המורכבות הכרוכה בשילוב למידה דיגיטלית בהשכלה הגבוהה בישראל, תוך הדגשת הצורך בגישה הוליסטית המתחשבת בהיבטים תרבותיים, פדגוגיים וטכנולוגיים. התרומה התיאורטית התרומה המשמעותית של המחקר היא בהצעת מסגרת האינטגרציה התרבותית - טכנולוגית ) CTIF .( מסגרת זו ה מדגיש את חשיבות ההתאמה התרבותית כגורם מפתח בהצלחת האינטגרציה הדיגיטלית ומרחיב מודלים קיימים באמצעות הוספת ממד תרבותי משמעותי. ממצאי המחקר מראים כי ידע טכנולוגי ופדגוגי לבדו אינו מספיק . המלצות יישומיות המחקר מציע המלצות בשלושה מישורים: - במישור המוסדי – נדרשת הקמת מערך תמיכה המשלב הכשרה טכנולוגית עם רגישות תרבותית - פדגוגית ועדכון מנגנוני הערכה ותגמול אקדמיים. - במישור הפדגוגי – יש לפתח מודלים היברידיים המשלבים את עקרונות החברותא עם טכנולוגיה דיגיטלית ולהגדיר סטנדרטים לאיכות אקדמית בסביבות למידה היברידיות. - במישור הטכנולוגי – נדרשת השקעה בפלטפורמות המותאמות לאופי הייחודי של למידת חברותא, התומכות באינטראקציה משמעותית ומאפשרות ניטור איכות הלמידה. ההתאמה התרבותית קבלה טכנולוגית ידע פדגוגי - תוכני יכולת למידה רשתית

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw