Chais2025_Heb_and_Eng-web
158 ע שימוש בלוח בקרה בית - ספרי לסיוע בקבלת החלטות מבוססת - נתונים: פעולות נדרשות ברמה מערכתית )מאמר קצר( : תימות מדיניות, שיפור הפלטפורמה, פיתוח מקצועי וטכני , ועולה כי תימות אלו באות לידי ביטוי במידה שונה בקרב הקבוצות השונות של בעלי העניין . ממצאי המחקר מדגישים את צורך ה ב פעולות חיוניות ברמה המערכתית , על מנת להטמיע באופן מיטבי את לוח הבקרה בבתי הספר . מילות מפתח: קבלת החלטות מבוססת - נתונים, לוח בקרה בחינוך , מחקר איכותני. הקדמה אנשי חינוך מ קבלים באופן שוטף החלטות המשפיעות על ההוראה והלמידה , ב הקשרים ך סתמ בה, מגוונים על ניסיונם האישי והמקצועי ) Lachat & Smith, 2005; Schifter et al., 2014 .( בשנים האחרונות מפותחות מערכות ל תמיכה בקבלת החלטות מבוססת - נתונים בחינוך בדמות לוחות ) בקרה Education dashboards ( שמציגים לבעלי עניין מידע על ההוראה הו למידה ועל הלומדים . המידע בלוחות בקרה אלו מבוסס על מקורות שונים המגיעים ממערכות מידע מגוונות ) Nestor & Hernandez-Garcia, 2018; Sousa et al., 2021 .( לוחות בקרה מנגישים נתונים, מנתחים אותם ומובילים ל תובנות שתסייענה בעבודה החינוכית השוטפת . הם יכולים לקדם שקיפות, פתיחות, שיתוף פעולה וקולגיאליות בקרב צוותי חינוך , על ידי עיסוק מתמיד בנתונים ) Lachat & Smith, 2005 ( . הם מאפשרים לעקוב אחר ההתקדמות לקראת מטרות ויעדים, ובכך מקלים על קבלת החלטות מתמשכת ה מבוססת על ראיות. שאלת המחקר מאמר ב זה היא: אילו פעולות ברמה מערכתית נחוצות כדי להטמיע בבתי הספר את לוח הבקרה כאמצעי לקידום תהליכים של קבלת החלטות מבוססת נתונים ? מתודולוגיה המחקר נערך באורוגוואי , שם פועלים שני גופים חשובים בשדה החינוך : 1 ( ANEP ) Administración Nacional de Educación Pública ; המינהל הלאומי לחינוך ציבורי ( ; 2 ( Fundación Ceibal – הגוף ש אחראי על קידום חדשות טכנולוגית במערכת החינוך באורוגוואי . שני הגופים מעורבים בפיתוח לוח הבקרה חקרנו ש , שמ רכז מידע ברמת בית - ספר על תלמידים ) נוכחות והישגים ( על מורים, ועל תשתיות מיחשוב ) Macarini et al., 2020 .( משתתפי המחקר ואיסוף הנתונים קבוצות מיקוד עם מנהלים ) FGP ( .27 מנהלים ב -5 קבוצות מיקוד שנמשכו 50-30 דקות. 59% נשים ) 16 מתוך 27 ( ו - 41% גברים ) 11 מתוך 27 (, עם ניסיון ניהולי מגוון. קבוצות מיקוד עם מורים ) FGT ( . 22 מורים מבתי הספר של המנהלים שהשתתפו ב -5 קבוצות מיקוד שנמשכו 40-30 דקות. מתוכם 55% היו נשים ) 12 מתוך 22 ( ו - 45% היו גברים ) 10 מתוך 22 (, עם ניסיון מגוון בהוראה . ראיונות עם קובעי - מדיניות ומומחים ) DM ( .9 קובעי - מדיניות ברמה הלאומית ומומחים נוספים בתחומים רלוונטיים למחקר , שהיו קשורים ל עיצוב, פיתוח או יישום של לוח הבקרה .4 נשים ו -5 גברים. הראיונות האישיים נמשכו 70-25 דקות. כלי המחקר והליך המחקר ראיון עומק חצי - : מובנה המשתתפים התבקשו לתאר החלטות שקיבלו לאחרונה בנוגע לבית הספר, לצוות או לתלמידים, ולהתייחס לנתונים שסייעו להם בקבלת ההחלטות. אלה עם ניסיון כלשהו בשימוש בלוח , בקרה ה נשאלו על חוויותיהם בשימוש בו , ואלה ללא ניסיון נשאלו ב כלליות אודות תהליכי קבלת החלטות יהם . ניתוח הנתונים התמלולים תורגמו מספרדית לאנגלית באמצעות Chat GPT-3 , תוך השוואה מדגמית לתרגום מקצועי. תרגום המכונה נמצא כנאמן לטקסט המקורי . ננקטה גיש ת ניתוח מטה - מעלה ) Hsieh & Shannon, 2005 (. יחידת : הניתוח היגדים המתייחס ים לשאלת המחקר. הקידוד בוצע במשותף, עד השגת ל הסכמה מלאה.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw