Chais2025_Heb_and_Eng-web
154 ע תרומת מרחבי למידה אימרסיבי י י ם על חווי ת הזרימה ועבודה בקבוצה )מאמר קצר( בניתוח הנתיבים נמצא כי המודל מסביר 27% מהשונות בחוויית הזרימה. התוצאות מצביעות על השפעה חיובית של הריכוז על חווית הזרימה ) β = 0.23, p < .01 (, יתרון לתואר שני על פני תואר ראשון ) β = -.19, p < .05 ,( ויתרון לפעילות חלל על פני פעילות קשב ) β = -.19, p < .05 (. נמצאה השפעה גבולית חיובית של מגדר )נשים( על הריכוז, בעוד שלא נמצאה השפעה של גיל על חווית הזרימה. מדדי ההתאמה הצביעו על התאמה טובה של המודל ) CFI = 0.951, GFI = 0.953, SRMR = 0.04 .( לסיכום, המודל מדגים כי חווית הזרימה מושפעת הן באופן ישיר ממאפייני הלומד והן באופן עקיף דרך רמת הריכוז. איור 1 . מודל מבני לבחינת הגורמים המשפיעים על זרימה Q4 : תפיסת העבודה בקבוצה במרחבים האימרסיבי ם י התצפיות והראיונות העלו אתגרים משמעותיים בעבודה בקבוצות גדולות במרחבים האימרס י בים. בקבוצות של שמונה משתתפים ומעלה נצפו קשיי שיתוף פעולה עקב ריבוי גירויים, תחרות על תשומת לב, ונטייה לפסיביות של חלק מהמשתתפים. לעומת זאת, בקבוצות קטנות נצפתה עבודה יעילה וממוקדת יותר, עם יכולת טובה יותר להתמודד עם הגירויים במרחב. תפקיד המנחה נמצא קריטי להצלחת הפעילות, במיוחד במתן הנחיות ברורות ובהתמודדות עם ריבוי הגירויים . Q5 : שימוש עתידי במרחבים האימרסיב ים י המשתתפים זיהו פוטנציאל משמעותי בשימוש במרחבים האימרסיבים בהוראה, אך הצביעו על מספר אתגרים מרכזיים: עלויות גבוהות, הכנת תכנים מותאמים, וקושי בניהול קבוצות גדולות. הם המליצו על שימוש בקבוצות קטנות, במיוחד בחינוך המיוחד ובתחומים ספציפיים. יון ד ומסקנות מטרת המחקר הייתה לבחון את "חוו י ית הזרימה" והעבודה הקבוצתית במרחבים אימרסיבים. התגלו ממצאים מרכזיים: אתגרי הסתגלות לריבוי גירויים ועומס חושי; יתרון לקבוצות קטנות בתקשורת ובמעורבות )רביב, 1987 ; Crisianita & Mandasari, 2022 ;( תפקיד קריטי למנחה במתן הסברים ברורים ובהגדרת מטרות
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw