Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 153 ליאור אליהו, תמי זייפרט לוח 3 . תפיסת חווי י ת הזרימה לפי מסלול הלימודים )תואר ראשון והסבה, תואר שני ו תעודה טכנולוגית( תואר ראשון והסבה שני תואר טכנולוגיות תעודה טכנולוגית )כיתה י"ג( F זרימה - קוגניטיבי M )SD( 3.23 ) 0.70 ( 3.60 ) 0.84 ( 2.89 ) 1.04 ( ** 6.37 זרימה - רגשי M )SD( 2.80 ) 0.83 ( 3.48 ) 0.94 ( 2.94 ) 0.96 ( ** 6.6 3 זרימה - הנחייה M )SD( 3.87 ) 0.88 ( 4.06 ) 0.80 ( 3.63 ) 1.03 ( 2.1 4 ** p <.01 הניתוח מראה כי סטודנטים בתואר שני בטכנולוגיות דיווחו על רמות גבוהות יותר של זרימה קוגניטיבית ) M = 3.60, SD = 0.84 ( וזרימה רגשית ) M = 3.48, SD = 0.94 ( בהשוואה לסטודנטים במסלולים . האחרים ההבדלים נמצאו מובהקים סטטיסטית עבור שני המדדים ) F = 6.37, p < .01; F = 6.63, p < .01 בהתאמה .( השפעת סוגי הפעילויות על תפיסת תי חווי הזרימה לבחינת ההבדלים בין סוגי הפעילויות )קשב וחלל( נערכו מבחני t למדגמים בלתי תלויים. הניתוח מראה כי פעילויות בנושא החלל הובילו לרמות גבוהות יותר של זרימה קוגניטיבית ) M = 3.73, SD = 0.86 ( בהשוואה לפעילויות הקשב ) M = 3.29, SD = 0.89 .( ההבדל נמצא מובהק סטטיסטית ) t = 2.29, p < .01 לא (. נמצאו הבדלים מובהקים במדדי הזרימה הרגשית וההנחיה . ניתוח תגובות המורות למרחב האימרסיבי חשף מגוון תחושות: בעוד חלק חוו את החוויה כמרעננת מעניינת, מהנה, חדשנית ואופפת, אחרות הרגישו הצפה וחוסר נוחות. האתגרים המרכזיים כללו קושי בהבנת המשימה, התמודדות עם גירויים מרובים , לחיצה מוגבלת בקירות ומורכבות בשיתוף פעולה קבוצתי. Q2 : ההבדלים בחוויית הזרימה בין מתנסים עם וללא הפרעת קשב בבחינת יכולת הריכוז הכללית במרחב האימרסיבי )סולם 1-4 (, המשתתפים ) N=120 ( דיווחו על רמה בינונית - ג בוהה ) M=2.99, SD=0.73 .( השפעת הפרעת קשב על יכולת הריכוז ניתוח ההבדלים בין הקבוצות הראה כי משתתפים ללא הפרעת קשב דיווחו על יכולת ריכוז גבוהה יותר ) M=3.16, SD=0.61 ( בהשוואה למשתתפים עם הפרעת קשב ) M=2.48, SD=0.83, p<.001 .( השפעת סוג הפעילות על יכולת הריכוז בהשוואה בין סוגי הפעילויות, לא נמצאו הבדלים משמעותיים ביכולת הריכוז בין פעילויות הקשב ) M=2.97, SD=0.71 ( לפעילויות החלל ) M=3.06, SD=0.81 .( השפעת מסלול הלימודים על יכולת הריכוז בבחינת ההבדלים בין מסלולי הלימוד, נמצא כי סטודנטים בתואר שני בטכנולוגיות דיווחו על רמות גבוהות יותר של יכולת ריכוז ) M=3.18, SD=0.71 ( בהשוואה לסטודנטים בתואר ראשון והסבה ) M=2.79, SD=0.73 ( ולתלמידי י"ג בעלי תעודה טכנולוגית ) M=2.75, SD=0.69 (. ההבדלים נמצאו מובהקים ) p<.01 .( Q3 : השפעת מאפיינים אישיים ולימודיים על חווית זרימה: מודל נתיבים ניתוחי הרגרסיה הראו השפעה חיובית של יכולת הקשב על הזרימה הקוגניטיבית ) β = 0.29, p < .01 (, השפעה חיובית של המסלול על הזרימה הרגשית ) β = 0.29, p < .01 (, והשפעה שלילית של הפרעת קשב על יכולת הריכוז ) β = 0.36, p < .01 .(
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw