Chais2025_Heb_and_Eng-web
152 ע תרומת מרחבי למידה אימרסיבי י י ם על חווי ת הזרימה ועבודה בקבוצה )מאמר קצר( אתיקה המחקר קיבל אישור מוועדת האתיקה המוסדית . המשתתפים חתמו על טופס הסכמה מדעת ו הובטחה להם סודיות ואנונימיות . הנתונים נשמרו באופן מאובטח ומוצפן. ממצאים 1 Q תפיסת חווית הזרימה במרחב האימרסיבי נערכה השוואה בין ת שלוש מדדי הזרימה : קוגניטיבית, רגשית, והנחיה. לוח 1 מציג את הממוצעים וסטיות התקן של . המדדים לוח 1 . ד ירוג תפיסת חווי י ת הזרימה במרחב האימרסיבי ) ( N=120 N ממוצע סטיית תקן זרימה - הנחייה 120 3. 88 0.9 2 זרימה - קוגניטיבי 120 3. 39 0.9 0 זרימה - רגשי 120 3. 19 0.9 5 ניתוח שונות למדידות חוזרות הראה הבדלים מובהקים בין , המדדים F(2,238) = 35.34, **p < .01 ניתוח הממצאים מצביע על כך שהמשתתפים דיווחו על חווית זרימה גבוהה יותר במרחב האימרסיבי במדד הנחיה ) M=3.88, SD=.92 ( , בהשוואה למדד ה קוגניטיבי ) M=3.39, SD=.90 ( והמדד ה רגשי ) M=3.19, SD=.95 ( . השפעת הפרעת קשב על תפיסת תי חווי הזרימה נערכו מבחני t למדגמים בלתי לוח . תלויים 2 מציג את תוצאות ההשוואה . לוח 2 . השפעת הפרעת הקשב על תפיסת חווי י ת הזרימה ) ( N=120 מדד יש הפרעה אין הפרעה t זרימה - קוגניטיבי M )SD( 2.86 ) 1.03 ( 3.56 ) 0.78 ( *** 3.85 זרימה - רגשי M )SD( 2.82 ) 1.10 ( 3.30 ) 0.86 ( ** 2.41 זרימה - הנחייה M )SD( 3.72 ) 1.03 ( 3.92 ) 0.8 8 ( 1.04 *** p <.001, ** p <.01 הממצאים מראים הבדלים מובהקים בין הקבוצות במדד הקוגניטיבי והרגשי . משתתפים ללא הפרעת קשב דיווחו על רמות גבוהות יותר של זרימה קוגניטיבית ) t = 3.85, p < .001 ( וזרימה רגשית ) t = 2.41, p < .01 .( לא נמצאו הבדלים מובהקים במדד ההנחיה לעומת משתתפים עם הפרעות קשב. השפעת מסלול הלימודים על תפיסת תי חווי הזרימה נערך ניתוח שונות חד - כיווני ) ANOVA לוח (. 3 מציג את התוצאות .
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw