Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 151 ליאור אליהו, תמי זייפרט למידה בקבוצ ות למידה קבוצתית מהווה ארגון חברתי המקיים תהליכים דינמיים )רביב, 1989 .( היא מאופיינת בתלות הדדית בין הלומדים, אינטראקצי ה . מתמדת למידה בקבוצות קטנות מאפשרת התאמה אישית, מקדמת אינטראקציה פעילה, ומפתחת מיומנויות חברתיות וקוגניטיביות ) Crisianita & Mandasari, 2022 ( . מתודולוגי ה מטרות המחקר מטרת המחקר לבחון את השפעת המרחבים האימרסיביים על חווית הזרימה, למידה קבוצתית ומוטיבציה להוראה. שאלות המחקר: 1 . כיצד נתפסת חווית הזרימה במרחב האימרסיבי והאם קיימים הבדלים בהתאם ל הפרעת קשב, מסלול לימודים וסוג הפעילות ? 2 . כיצד נתפסת יכולת הריכוז במרחב האימרסיבי והאם קיימים הבדלים בהתאם ל הפרעת קשב, מסלול לימודים וסוג הפעילות? 3 . באיזו מידה מאפייני הלומדים : יכולת ריכוז, מסלול, סוג הפעילות גיל ומגדר קשורים ברמת הריכוז ובחוויי ת הזרימה ובאיזו מידה רמת הריכוז מהווה משתנה מתווך בין מאפייני הלומדים ובין חווית הזרימה? 4 . כיצד נתפסת העבודה בקבוצה במרחב האימרסיבי על ידי המתנסים בה? 5 . באיזו מידה ובאיזה אופן יש בכוונתם של סטודנטים להוראה ומורים אשר התנסו במרחבים אימרסיביים במתחם לחדשנות, לערוך שימוש במרחבים אלו עם תלמידיהם? משתתפי המחקר המחקר כלל 120 משתתפים, מתוכם 61 מורים בפועל, 30 סטודנטים להוראה ו 29 בעלי תעודה טכנולוגית או מתעניינים. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 34.01 ) 12 . 00 = SD .( 29 דיווחו על אבחון קודם של הפרעת קשב וריכוז. כל המשתתפים נתנו הסכמה מדעת. כלי המחקר שאלון זרימת התודעה מתוקף ) Van Schaik et al., 2012 () 0.77 = α (. שאלון דיווח עצמי להפרעת קשב וריכוז)קופת חולים לאומית, 2013 () 0.91 = α (. נערכו תצפיות וראיונות עומק חצי - מובנים לבחינת חווית הזרימה ועבודת הצוות. הליך המחקר המחקר נערך במהלך שנת הלימודים תשפ"ד . המשתתפים התנסו בפעילויות במרחב האימרסיבי ו מילאו את מיד שאלון ה לאחר ההתנסות. ניתוח הנתונים הניתוח כלל: ניתוחים תיאורטיים והשוואתיים , רגרסיה לינארית לבחינת השפעת מאפייני הלומדים על חווית הזרימה ו ניתוח משוואות מבניות (SEM) באמצעות AMOS . מדד ההתאמה הבסיסי שנבדק היה χ² , ובו יש עדיפות לתוצאות לא מובהקות. כמו כן חושבו מדדי CFI ) Comparative Fit Index ,( GFI ) Goodness of Fit Index (, ו - NFI ) Non-Normed Fit (. תוצאה טובה של מדדים אלו היא כל ערך מעל 0.90 . , נוסף ב חושבו שני מדדים הקשורים לניתוחי שאריות: RMSEA ו - SRMR . תוצאה טובה של מדדים אלו היא כל ערך מתחת ל - 0.08 ) Arbuckle, 2013 .( הניתוח ניתוח תימתי ו טריאנגולציה של הראיונות, התצפיות ויומני המחקר .

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw