Chais2025_Heb_and_Eng-web
148 ע מיקרו - למידה של ריקוד בעזרת טיקטוק )מאמר קצר( למרבית הנבדקים לא הייתה מוטיבציה גבוהה להשקיע בלימוד הריקוד. בעוד הסטודנטים שבקבוצה המסורתית ביצעו חזרות שהוכתבו להן מהמורה בזמן הלמידה , הסטודנטים שבקבוצת הטיקטוק נדרשו למוטיבציה פנימית ללמידה עצמית על מנת ללמוד את הריקוד בעצמם במהלך השבוע . כך, למרות שהם כביכול התאמנו יותר מהלומדים בקבוצת הלימוד המסורתית, הם התאמנו על הריקוד פחות ממה שמשתמשי טיקטוק מתאמנים בד"כ על ריקודים. יתכן שהעדר הבדלים בין הקבוצות נובע מכך ששתי הקבוצות בסך הכל התאמנו אותה כמות של פעמים, משום שהקבוצה המסורתית התאמנה ב זמן הלימוד מספר פעמים ספורות ותו לא, בעוד שקבוצת הטיקטוק התאמנה מספר פעמים ספורות במהלך השבוע . כמו - כן, העדר ההבדלים בין הקבוצות מצביע על כך שטיקטוק עשוי לשמש כשיטה לגיטימית ללמידה, המספקת תוצאות דומות ללמידה המסורתית. העובדה ששתי השיטות הביאו להישגים זהים תומכת בהכנסת טיקטוק ככלי חינוכי, ומראה כי גם למידה עצמאית במדיה חברתית יכולה להוביל לתוצאות אפקטיביות ב דומה ללמידה בכיתה . לסיכום, ממצאי המחקר מדגישים את הפוטנציאל של טיקטוק ככלי ל הגברת מעורבות בלמידה, אך גם את הצורך במחקרים נוספים שיבחנו את השפעתו על רכישת מיומנויות מורכבות ו על היעילות שלו ככלי הוראתי בהשוואה לשיטות מסורתיות, כדי לזהות באילו תנאים הוא יכול לשמש חלופה מוצלחת . מקורות דשן, מ. ) 2023 (. ללמוד עם טיקטוק: סקירת היקף. בתוך: ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, ספר הכס השמונה - עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי )עמ' 43-31 (. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה . Aburizaizah, S. J., & Albaiz, T. A. (2021, September). Review of the use and impact of nano-learning in education. In 4th International Conference on Research in Education , 17-19. Buchem, I., & Hamelmann, H. (2010). Microlearning: A strategy for ongoing professional development. eLearning Papers , 21(7), 1-15. Escamilla-Fajardo, P., Alguacil, M., & López-Carril, S. (2021). Incorporating TikTok in higher education: Pedagogical perspectives from a corporal expression sport sciences course. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 28, 100302 . Jukes, I., Schaaf, R. L., & Mohan, N. (2015). Reinventing learning for the always-on generation: Strategies and apps that work . Solution Tree Press. Linke, K. (2022). Casual Learning within TikTok. Journal of International Business Research and Marketing , 7(3), 7-13. Putry, H. M. E., & Muassomah, M. (2021). TikTok application as a project-based Arabic learning media. Alsinatuna: Journal of Arabic Linguistics and Education , 7(2), 139-154. Tapscott, D. (2009). Grown up digital: How the net generation is changing your world . New York: McGraw-Hill.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw