Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 147 נועה חורש, אבנר כספי, לוי בר גיל הליך המחקר הסטודנטים הוזמנו להשתתף בהתנדבות במחקר. כל משתתף חתם על טופס הסכמה מדעת. המשתתפים חולקו אקראית לשתי קבוצות : קבוצת ניסוי – למידה מטיקטוק , וקבוצת ביקורת – למידה מסורתית . הנבדקים בקבוצת הביקורת למדו ריקוד באולם מחול עם מורה במשך כרבע שעה. הנבדקים בקבוצת הניסוי קיבלו קישור לסרטון בטיקטוק בו מודגם הריקוד. לשתי הקבוצות נאמר כי כעבור שבוע הן יבחנו על הריקוד. לאחר שבוע הוזמנו כל המשתתפים לבחינה. כל משתתף ביצע פעם אחת ביחידות את הריקוד מול מצלמה. בנוסף מילאו הנבדקים שאלון מקוון הכולל שאלות על מאפייני רקע : גיל, מין, שנת לימודים, רקע מקצועי בריקוד, מ יד ת שימוש בטיקטוק, מספר האימונים שביצעו במהלך השבוע וצורת האימון ) לבד/עם חברים/גם . ( וגם הסרטונים נשלחו ל שלוש ות מומחי בלתי תלויות ל , ריקוד שנתנו ציון לכל משתתף עפ"י המחוון שפותח. ה מהימנות בין השופטות נבדקה לכל אחד מ ת חמש הקריטריונים, ו םלוכב נמצאה מהימנות גבוהה ) ICC > .85 ( . תוצאות בבדיקת מאפייני הרקע, נמצאו הבדלים מובהקים ) p < .05 ( בין הקבוצות בגי ל ובחלוקה מגדרית , כאשר קבוצת טיקטוק ה כללה יותר גברים והייתה בממוצע מבוגרת יותר בשלוש שנים. כמו כן, נמצא ש משתתפי קבוצת ה טיקטוק התאמנו בעיקר לבד ) p < .001 ,( בעוד משתתפי קבוצ למידה הת המסורתית כמעט ולא התאמנו בין שיעור ה והמבחן (p < .001) . בניגוד להשערה, בהשוואת ההישגים בין הקבוצות לא נמצאו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין ה קבוצ ה שלמדה ב טיקטוק לקבוצת הלמידה המסורתית באף אחד מה קריטריו נים (p > .05) . טבלה 1 מציג ה פירוט של הממוצעים וסטיות התקן בכל קריטריון לפי שתי הקבוצות. טבלה 1 . השוואת ממוצעים )וסטיות תקן( בכל קריטריון בין שתי הקבוצות כפי שניתן לראות בטבלה, הממוצעים של שתי הקבוצות דומים בכל הקריטריונים, ואין הבדל מובהק בין השיטות. עוד נ מצא הבדל מובהק בין המדדים השונים (p < .001) אך ללא אינטראקציה עם שיטת הלמידה ) p= .957 .( נציין כי באופן לא צפוי נמצא הבדל מובהק בין ההישגי ם הממוצעים של הבנות והבנים לטובת הבנות. דיון ממצאי המחקר הנוכחי לא הצליחו להראות כי יש הבדל בהישגים בין לומדים שלמדו ריקוד באמצעות טיקטוק ולומדים שלמדו באופן מסורתי. חוסר ההבדל בין הקבוצות עשוי לנבוע ממספר גורמים. ראשית, המדגם היה קטן, ולמרות המאמצים להקצאה מיקרית , בקבוצת הלימוד המסורתית היה רוב נשי, שלו השגים גבוהים יותר מעבר לשיטת ההוראה. יתכן ומשום כך היתרון שהיה עשוי להיות ללמידה בטיקטוק נעלם. שנית, יתכן כי קריטריון קבוצת למידה מסורתית קבוצת למידה עם טיקטוק זיכרון תנועתי 3.776 ) 2.37 ( 3.854 )2.8 ( קצב 5.780 )2.8 ( 5.875 ) 2.62 ( טכניקה 4.995 ) 2.37 ( 4.889 ) 2.58 ( שליטה במרחב 5.899 ) 2.33 ( 6.042 ) 2.28 ( רושם כללי 4.763 ) 2.42 ( 4.66 ) 2.62 ( ציון כללי ממוצע 50.43 ) 23.5 ( 50.64 ) 24.71 (
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw