Chais2025_Heb_and_Eng-web

146 ע מיקרו - למידה של ריקוד בעזרת טיקטוק )מאמר קצר( ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של המשך מחקר בנושא על מנת להבין באילו תנאים פלטפורמות כמו טיקטוק עשויות לשפר את תהליכי הלמידה של מיומנויות מוטוריות מורכבות . המחקר מצביע על כך שטיקטוק עשוי לשמש ככלי למידה יעיל בתנאים מסוימים, אך יש צורך בבחינת התנאים המדויקים שבהם הפלטפורמה יכולה לשפר את תהליך הלמידה בהשוואה לשיטות מסורתיות . מילות מפתח: מיקרו - למידה, טיקטוק, למידה מוטורית, למידה דיגיטלית . בעידן הדיגיטלי הנייד, לומדים מצפים לתוכן קצר, אינטראקטיבי ו כזה ש מותאם ל מאפייניהם: צריכה ה מהיר , של תוכן העדפה לתצורה חזותית ו אפשרות ל ריבוי משימות ) Tapscott, 2009; Jukes et al., 2015 .( סביבות למידה דיגיטליות - ניידות מגבירות את תחושת הסיפוק המיידי, ההנאה, והמוטיבציה בקרב הלומדים ) דשן, 2023 (. מיקרו - למידה וננו - למידה עונות לדרישות אלו. הן מאפשרות ללמוד ב " נגיסות" קטנות בכל מקום וזמן, כאשר כל יחיד ת לימוד קצרה יכולה ל עמוד בפני עצמה ) Aburizaizah & Albaiz, 2021 (. ה תוכן הלימודי מועבר בצורה קצרה אך בעלת ערך, ומאפשר חזרה על תכנים, והשתמרות בזיכרון לאורך זמן ) Buchem & Hamelmann, 2010 .( המחקר הנוכחי עוסק במיקרו וננו למידה באמצעות ת י אפליקצי טיקטוק, המתמקדת בסרטונים קצרים ומותאמים אישית. טיקטוק מציעה למשתמשים בה סרטונים קצרים אשר מותאמים אישית להעדפות המשתמש , שיכולים לש מש כלי למידה יעילים ) Linke, 2022 (. בגלל המאפיינים של טיקטוק, הלומדים יכולים ללמוד בכל מקום ובכל זמן, לכאורה תוך השקעת מינימום משאבים מבחינתם. עבודה זו בוחנת את הפוטנציאל החינוכי של פלטפורמות אלו להעברת מידע ולהעמקת תהליכי למידה באמצעות תוכן ויזואלי קצר וממוקד . דגש ה בעבודה זו הוא על למידה מוטורית פרוצדורלית . המחקר עוסק באתגרים וביתרונות הפדגוגיים של מיקרו למידה באמצעות טיקטוק, ומציע כי פלטפורמה זו יכולה לשמש בסיס ללמידה פורמלית ולא - פורמלית, תוך שימוש בשיטות חדשות שמטרתן ללכוד תשומת לב ולספק הנאה, יהגבל כמו גם ר מוטיבציה ועניין בלמידה ) Escamilla et al., 2021 ( . רציונל ומטרת המחקר למרות שהשימוש בטיקטוק לצרכי הוראה החל להיות מושא למחקרים )למשל: Escamilla et al., 2021; Putry & Muassomah, 2021 ( , אין כמעט מחקרים שמשווים הישגים בין למידה באמצעות טיקטוק ל למידה ב שיטות הוראה אחרות. לפיכך מטרתו המרכזית של מחקר זה היא להשוות בין ה שגי י לומדי ם שלמדו ריקוד )למידה מוטורית( בשתי שיטות הוראה, שיטה מסורתית מול מיקרו למידה באמצעות טיקטוק. כך, נבחן, כמעט לראשונה, מה הערך של הלמידה באמצעות טיקטוק. השערת המחקר הלומדים אשר למדו בעזרת טיקטוק יגיעו להישגים גבוהים יותר מאשר הלומדים שלמדו בשיטה המסורתית, הם כי ילמדו מתוכן קצר ותמציתי ויוכלו לחזור עליו שוב ושוב, בסביבת למידה אטרקטיבית , מועדפת ש על - ידי צעירים רבים. שיטת המחקר האוכלוסייה במחקר נטלו חלק 67 סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון בהוראת חינוך גופני אשר ה תנדבו להשתתף ניסוי. ב שבעה משתתפים לא מילאו נכון את השאלונים כך ש נותחו ה נתונים של 60 סטודנטים. כלי המחקר למדידת הה י שגים בריקוד נעשה שימוש במחוון על ב 5 קריטריונים: זיכרון תנועתי, קצב, טכניקה, שליטה במרחב, רושם כללי. בכל אחד מהקריטריונים ניתן ציון שבין 0 ל -10 , הקריטריונים הסתכמו לציון סופי. המחוון פותח ע"י החוקרים בשיתוף עם מומחים לריקוד שחיוו דעתם עליו.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw