Chais2025_Heb_and_Eng-web

144 ע תרומת המעבדה הדיגיטלית ללמידה במקצוע הפניאומטיקה )מאמר קצר( הישגים לימודיים: בבחינת ההישגים הלימודיים בטווח הקצר, נצפתה מגמת שיפור בקרב תלמידי קבוצת הניסוי. תלמידים אלו הציגו התקדמות מהירה יותר בהבנת החומר הנלמד והשיגו תוצאות טובות יותר במטלות הביצוע, בהשוואה לעמיתיהם בקבוצת הביקורת. הפער בהישגים היה בולט במיוחד במטלות שדרשו יישום תיאורטי ובהבנה של החומר הנלמד. כישורי פתרון בעיות ) PBL :( בהתייחס לכישורי פתרון בעיות בשיטת PBL ,הנתונים הראשוניים מצביעים על יתרון לתלמידי קבוצת הניסוי. תלמידים אלו הפגינו: יכולת גבוהה יותר בזיהוי בעיות מורכבות, גמישות מחשבתית משופרת בהצעת פתרונות חלופיים, שימוש יעיל יותר בכלים דיגיטליים לפתרון בעיות ויכולת משופרת בהערכת יעילות הפתרונות המוצעים. חשוב להדגיש כי אלו ממצאים ראשוניים. הניתוח הסטטיסטי המקיף והממצאים המלאים של המחקר, לרבות מבחני מובהקות והשוואות מעמיקות בין הקבוצות, יוצגו בהרחבה בכנס. מקורות בן - דוד, ע'. ) 2011 .( חושבים על תצפית מדעית . מכון וייצמן: https://shorturl.at/luZVj יחיאלי, ת' ) 2008 .( איך עושים למידה קונסטרוקטיביסטית . הד החינוך. כספי, א' ורוקס, ס' ) 2016 .( אישיות תיאוריה ומחקר כרך ג' . האוניברסיטה הפתוחה. מני - איקן, ע' בשן, צ' ) 2017 .( לימודי פיזיקה ברמת 5 יח"ל בישראל תמונת מצב . קרן טראמפ. https://shorturl.at/PNqDX משרד החינוך. ) 2017 .( אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית . פורטל מוסדות חינוך: https://meyda.education.gov.il/files/katalog_hinuchi/oryanot_digitalit/oryanot_technologit_vedigital it.pdf שקדי, א'. ) 2003 .( מילים המנסות לגעת . הוצאת רמות. Darrah, M., Humbert, R., Finstein, J., Simon, M., & Hopkins, J. (2014). Are virtual labs as effective as hands-on labs for undergraduate physics? A comparative study at two major universities. Journal of science education and technology, 23 , 803-814 . https://doi-org.ezproxy.smkb.ac.il/10.1007/s10956-014-9513-9 Lynch, T., & Ghergulescu, I. (2017). Review of virtual labs as the emerging technologies for teaching STEM subjects. INTED2017 proceedings , 6082-6091 . https://doi.org/10.21125/inted.2017.1422 Mottola, F., Abbamonte, L., Ariemma, L., Gnisci, A., Marcone, R., Millefiorini, A., ... & Sergi, I. (2023). Construct and criterion validity of the HEXACO Medium School Inventory Extended (MSI-E). Plos one , 18 (10), e0292813. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0292813 Pintrich, P. R. (1991). A manual for the use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning . Savery, J. R. (2015). Overview of problem-based learning: Definitions and distinctions. Essential readings in problem-based learning: Exploring and extending the legacy of Howard S. Barrows, 9 (2), 5-15 . Stoeckel, M. R. (2020). Literature Review of Constructivism in Online Science Courses. arXiv preprint arXiv:2007.07745 . https://doi.org/10.48550/arXiv.2007.07745 Tzafilkou, K., Perifanou, M., & Economides, A. A. (2022). Development and validation of students’ digital competence scale (SDiCoS). International Journal of Educational Technology in Higher Education, 19 (1), 30. https://doi-org.ezproxy.smkb.ac.il/10.1186/s41239-022-00330-0

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw