Chais2025_Heb_and_Eng-web
138 ע תפיסות של מורות ו מורים לגבי שילוב בינה מלאכותית בהוראה דרך עדשת מסגרת "WSTP" ) מאמר קצר ( * הערה: האינדיקטורים הותאמו מתוך Knezek & Christensen (2016) דיון הממצאים סיפקו תובנות ראשוניות על שימוש במסגרת WSTP לניתוח אימוץ של AI בקרב מור ות/ים בעלי ניסיון ב. התייחסות ל רצון ) Will (, המור ות/ים הציגו פתיחות לשילוב AI בהוראה. ממצא זה תואם את טענתם של Knezek and Christensen ) 2016 ( לגבי חשיבות העמדות החיוביות באימוץ טכנולוגיות חדשות, ומרחיב את גורם ה"רצון" תת שלוש ל - קטגוריות: קוגניטיב , רגשי תי ת והתנהגותי ת ן שאינ ות מפורט במסגרת המקורית. לגבי מיומנויות ) Skill (, המור ות/ים דיווחו אודות בקיאות בסיסית בשימוש בכלי AI . ממצא זה מתיישב עם הטענות של Yu and Guo ) 2023 ( לגבי הצורך בהכשרה מתמשכת של מור ו ת ומורים בשימוש בכלים טכנולוגיים. ומספק תובנות ממוקדות יותר מאשר מודל TPB (Ajzen, 1991) . קטגורית ה מיומנויות במחקר הנוכחי נמצאה כמכילה שתי תת קטגוריות: טכנית ויישומית . בכך, ממצא זה מוסיף נדבך ל מסגרת המקורית . בהקשר של כלים ) Tool (, המור ות/ים דיווחו על נגישות סבירה לתשתיות AI בבתי הספר שלהם . קטגוריה זו כוללת שתי תת - ק טגוריות: זמינות ויישום. הזמינות יכולה להצביע על פערים בין בתי ספר ובלעדיה לא יתקיים יישום . בהיבט של הפדגוגיה ) Pedagogy (, המור ות/ים תיארו שילוב של AI בשתי תת - : קטגוריות התאמת שיטות הוראה ו יצירת למידת משמעותית גם . ממצא זה מרחיב את ההבנה של רכיב הפדגוגיה במודל WSTP ומדגיש את הצורך במחקר נוסף על אסטרטגיות פדגוגיות בעידן ה - AI . לסיכום, מחקר זה מדגים שימוש במסגרת ה - WSTP ש מאפשרת התבוננות על פי היבטים פסיכולוגיים, מקצועיים, טכניים ופדגוגיים ל בחינת אימוץ AI בחינוך. מכיוון שהמחקר מוגבל בגודל המדגם ו ממוקד במור ות/ים עם ניסיון ב - AI עיקרו הוא הצעת העדשה המושגית הזו למחקרים נוספים, עם מדגמים גדולים ומגוונים יותר, בגישות מחקר איכותניות ו כמותיות . מקורות שחר, ח' ) 2024 .( איכויותיו של המחקר האיכותני פילוסופיה, תיאוריה ופרקטיקה . הוצאת רסלינג . Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), 179-211 . https://doi.org/10.1016/0749-5978(91)90020-T Baidoo-Anu, D., & Owusu Ansah, L. (2023). Education in the Era of Generative Artificial Intelligence (AI): Understanding the Potential Benefits of ChatGPT in Promoting Teaching and Learning. Journal of AI, 7 (1), 52-62 . https://doi.org/10.54295/jia.v7i1.3077 Chen, L., Chen, P., & Lin, Z. (2020). Artificial intelligence in education: A review. IEEE Access, 8 , 75264-75278. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.2988510 Chu, H. C., Hwang, G. H., Tu, Y. F., & Yang, K. H. (2022). Roles and research trends of artificial intelligence in higher education: A systematic review of the top 50 most-cited articles. Australasian Journal of Educational Technology , 38 (3), 22-42. https://doi.org/10.14742/ajet.7526 Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. https://doi.org/10.2307/249008 Fife, S. T., & Gossner, J. D. (2024). Deductive qualitative analysis: Evaluating, expanding, and refining theory. International Journal of Qualitative Methods , 23 , 16094069241244856. Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative health research, 15(9), 1277-1288. https://doi.org/10.1177/1049732305276687 Knezek, G., & Christensen, R. (2016). Extending the will, skill, tool model of technology integration: Adding pedagogy as a new model construct . Journal of Computing in Higher Education, 28 (3), 307-325. https://doi.org/10.1007/s12528-016-9120-2 Knezek, G., Christensen, R., Hancock, R., & Shoho, A. (2000). Toward a structural model of technology Integration. In a paper presented at the Hawaii Educational Research Association Annual Conference , Honolulu, HI . פדגוגיה ) Pedagogy ( בינה מלאכותית בתהליכי הוראה - למידה תכנון התאמת שיטות הוראה " כשאני מלמדת סיפור קצר... נותנת להם לקרוא... ומבקשת לבנות טיעון" )ג.נ( יישום יצירת למיד ת משמעותית " אני משתמשת בבינה מלאכותית ובכלים מקוונים כדי לעודד אותם לחיפוש עומק, לעיבוד של החומר" )ג.נ(
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw