Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 135 אריאלה לונברג, שירן גרמן בן - חיון ספר הכנס עשרים ה לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הדיגיטלי ד' אולניק - שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת - אלקלעי, י' קלמן, א' רבין )עורכים(, רעננה: האוניברסיטה הפתוחה מוכנים, מסוגלים, מצוידים : תפיסות מור של ות ומורים לגבי שילוב בינה מלאכותית בהוראה דרך עדשת מסגרת " WSTP " )מאמר קצר( שירן גרמן בן - חיון האקדמית גורדון לחינוך shiranger@gordon.ac.il אריאלה לונברג האקדמית גורדון לחינוך Ariella@gordon.ac.il Ready, Able, Equipped: Teachers' Perceptions of Integrating Artificial Intelligence in Teaching Through the Lens of the 'WSTP' Framework (Short Paper) Ariella Levenberg Gordon Academic College of Education ariella@gordon.ac.il Shiran German Ben-Hayun Gordon Academic College of Education shiranger@gordon.ac.il Abstract This study examined teachers' readiness to adopt artificial intelligence (AI) in teaching by employing the Will, Skill, Tool, and Pedagogy (WSTP) framework to analyze the perceptions of 14 middle school teachers in Israel. Through semi-structured interviews and deductive content analysis, the research explored teachers' attitudes, skills, access to tools, and pedagogical approaches to AI implementation. The WSTP framework provided a comprehensive perspective on teachers' readiness to adopt AI, encompassing psychological, technological, and pedagogical aspects. Findings revealed that participants were open to AI integration, possessed relevant skills, and reported reasonable access to AI infrastructure in their schools. Pedagogically, teachers described initial attempts to incorporate AI while navigating related challenges. This study contributed to understanding teachers' perceptions of AI adoption and offered insights into teacher training development. While limited in scope, it can lay the groundwork for more extensive research to gain a comprehensive picture of AI integration in education. It can encourage further exploration of this important topic. Keywords: Artificial Intelligence in Education, Teacher Perceptions, Will Skill Tool Framework, Secondary Education. תקציר מחקר זה מיישם את מסגר ה ת המושגית Will, Skill, Tool, and Pedagogy ) WSTP ( ל בחינת מוכנות מורות/ים לאמץ בינה מלאכותית ) AI ( בהוראה, תוך התייחסות להיבטים פסיכולוגיים, מקצועיים, טכניים ופדגוגיים . המחקר נערך בגישה איכותנית באמצעות ראיונות חצי מובנים של 14 ות/ים מור חטיבת ביניים בישראל , כולן/ם בעלי ניסיון בשימוש ב - AI בהוראה . באמצעות ניתוח דדוקטיבי, שנשען על מסגרת WSTP חשפה נבח נו הרצון , ם כישורי ה , זמינות ו ה נגישות ה כלים, של כמו גם ה ות גיש ות פדגוגי ה ליישום AI . הממצאים העלו כי המשתתפות/ים הפגינו רצון ו פתיחות לשילוב AI , החזיקו בכישורים רלוונטיים ודיווחו על נגישות סבירה לתשתיות AI בבתי ספרם. פדגוגית, המור ות תיארו ניסיונות ראשוניים לשלב AI תוך התמודדות עם אתגרים נלווים. למרות מגבלות בהיקף, המחקר יכול לתרום להבנת תהליכי שילוב AI בחינוך דרך מסגרת WSTP

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw