Chais2025_Heb_and_Eng-web

126 ע הנעה ומדידה של מעורבות תלמידים בסיכון הלומדים מתמטיקה באמצעות תכנון והדפסה בתלת - ממד איור 1 . לוח מחוונים של פעילות התלמיד ב Onshape . ממצאים בחלק זה נציג את האופן שבו טכנולוגית תלת - ממד תמכה בהנעה ובמדידת מעורבות התלמידים בלמידה . ראשית נתחיל מהאופן שבו הטכנולוגיה מאפשרת למדוד את מעורבות וההתמדה של התלמידים ולאחר מכן נביא עדויות לכך שהיא הניעה אותם ללמידה . שימוש בטכנולוגיה כדי למדוד את מעורבות התלמידים והתמדתם בלמידה ניתוח הנתונים המופיעים בלוח המכוונים של כל תלמיד כחלק מאנליטיקות הלמידה של Onshape )איור 1 ,( מאפשר ללמוד על פעילות התלמידים במשימות השונות והאינטראקצי ה שלהם עם הכלי לתכנון ועיצוב בתלת - ממד. טבלה 1 מציגה סיכום של פעילות ה תלמידים בתוכנה, את מינימום, מקסימום וממוצע העיצובים ל משתמש והשעות שהושקעו בעבודה ל משתמש . נזכיר כי חלק מהתלמידים עבדו בזוגות על אותו מחשב ולכן עבודתם נרשמה ברמת השם משתמש ולא ברמת התלמיד . ניתן ללמוד מהטבלה שבממוצע כל משתמש יצר 5.35 עיצובים והזמן הממוצע שהושקע בעבודה הוא כמעט 7 שעות. כלומר, בממוצע התלמידים יצרו כמעט עיצוב אחד לכל משימה מתוך שבע המשימות של התכנית והשקיעו בה בממוצע כ שעה אחת )בערך זמן השיעור(. הטבלה מראה שונות מאוד גדולה בין התל מידים הן בכמות העיצובים לת למיד )משתמש( ) SD=3.3 ( והן בסך הזמן שהושקע בתוכנה לאורך תקופת התוכנית ) SD=3:42 ( . ניתוח נתוני ה ם חשף שלוש רמות מעורבות: נמוכה – 4 תלמידים ) 20% עם( דאח ינ או ש עיצובים )מתוך שבע משימות( ; חלקית – 5 תלמידים ) 25% ( עם 3-4 עיצובים , )כמחצית המשימות( ; ו - פעילה – 11 תלמידים ) 55% ,( עם 5 עיצובים ומעלה ם )רוב בין 5 ל 10 עיצובים , כולל עיצובים ( אישיים . אחד ה ים תלמיד בקבוצה זו אף ביצע 15 עיצובים , בהם יצר אובייקטים שונים לשימושו האישי , דבר המעיד על מעורבות גבוהה ביותר . טבלה 2 מציגה את פעילות התלמידים ב - Onshape ב -7 יחידות הלימוד . נתוני העמודה הראשונה התקבלו מהמורה, ונתוני העמודות 2-4 נלקחו מרשימת העיצובים למשתמש ב - Onshape )תלמיד בודד או (. זוג למעט משימת ״קוביית רמאים״, מספר העיצובים קטן ממספר המשלימים, המעיד על עבודה בזוגות בחלק מהמקרים. אולם, מההפרשים הקטנים ניתן להסיק כי מרבית התלמידים בחרו לעבוד ולהתמודד לבד עם המשימות.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw