Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 119 נורית גור - יעיש, שירלי מידז'נסקי המניפולציה שבוצעה, הסטודנטים התבקשו להעריך עד כמה תומ כת היתה ת המנהל שפגשו בסולם ליקרט שנע בין 1 ( לבין " כלל לא ") 5 )" מאוד תומך " (. סטודנטים בתנאי המנהל כת התומ ת אכן העריכו את המנהל ת כת כתומ יותר ) M=3.64, SD=1.06 ( בהשוואה לאלו בתנאי המנהל ת הלא תומ כת ) M=1.81, SD = .91; t(79)=8.24, p<.001 (. המחקר נערך ב משקפי מציאות מדומ ה Meta Quest Pro . עיבוד וניתוח הנתונים ההתפלגות של כל המשתנים היתה נורמלית ועל כן ניתן היה להשתמש בניתוחים סטטיסטיים פרמטריים ) -.22 < skewness < 1.53, -.77 < kurtosis < 2.50; Afifi et al., 2007 (. סטטיסטיקה תיאורית חושבה עבור כל משתני המחקר כדי לתאר את אפיון המדגם. ניתוחים מקדמיים הצביעו על משתני הרקע שנקשרו באופן מובהק למשתנים התלויים. על מנת לבדוק את השערות המחקר, בוצעו ניתוחי רגרסיה מרובה שכללו את משתני הרקע שנקשרו באופן מובהק למשתני המחקר התל ויים. לאחר הרצת המודל המלא, בוצע הליך של ניכוי לאחור ) backward elimination ( עד שכל המשתנים היו מובהקי ם סטטיסטית. כל הניתוחים בוצעו בגרסה 27 של תוכנת IBM SPSS . כלי המחקר סגנון ההתקשרות נמדד באמצעו ת שאלון Experiences in Close Relationships-Revised ) ECR-R; Fraley et al., 2000 (, המודד התקשרות נמנעת והתקשרות חרדה באמצעות 36 פריטים ) 18 פריטים לכל סגנון התקשרות(. דוגמה לפריט המודד התקשרות חרדה: " מכעיס אותי כשאני לא מקבל את החיבה והתמיכה להם אני זקוק מאנשים קרובים אליי"; דוגמה לפריט המודד התקשרות נמנעת: "קשה לי להיות תלוי באנשים קרובים". המשתתפים מדרגים כל פריט על סולם ליקרט שנע בין 1 )" כלל לא מסכים ( ל" -7 )" מסכים מאוד " (. השאלון הראה מהימנות מבחן חוזר טובה ) r=.90-.92 ( ותוקף מבחין ומתכנס ) Sibley et al., 2005 (. במחקר הנוכחי המהימנות היתה 90 . α = עבור סולם החרדה ו -84. α = עבור סולם ההימנעות ומהשאלונים חושבו ציונים ממוצעים של מידת סגנון ההתקשרות החרדה ומידת סגנון ההתקשרות הנמנעת . הערכת האיום ה נמדד באמצעות שאלון הדיווח העצמי להערכה קוגניטיבית ) Cognitive Appraisal; Lazarus & Folkman, 1984 (. הסטודנטים התבקשו לדרג את המידה בה תפסו את האינטראקציות בהם צפו כמאיימות ) 3 פריטים, כגון: "באיזו מידה אתה רואה במצבים אלו איום לדימוי העצמי שלך?"( או כמאתגרות )שני פריטים, כגון: "באיזו מידה אתה רואה במצבים אלו אתגר ליכולות ההתמודדות שלך במצב י ( " לחץ? . הסטודנטים התבקשו לדרג את הערכותיהם על סולם ליקרט בן 5 דרגות שנע בין 1 )"כלל לא"( ל -5 )"במידה רבה מאוד"(. המהימנות הפנימית היתה 78. α = ומהשאלון חושב ציון ממוצע של הערכת האיום. תוצאות לוח 1 . נתוני סטטיסטיקה תיאורית ומתאמים עבור משתני המחקר ) N=81 ( משתנה ממוצע ס. תקן 2 3 4 5 1 . סגנון התקשרות נמנע 3.18 .75 02 . 10 . 05 . 17 . 2 . סגנון התקשרות חרד 3.47 1.14 - 16 . - 06 . - ** 34 . 3 . זמן החלטה כיצד להתנהג באינטראקציה עם התלמידה )שניות( 118.11 10.99 - *** 64 . 01 . - 4 . זמן החלטה כיצד להתנהג באינטראקציה עם ת המנהל )שניות( 53.98 11.46 - *22 . 5 . הערכת ה יום א 2.01 .65 - *p < .05, **p < .01, ***p < .001

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw