Chais2025_Heb_and_Eng-web
118 ע התקשרות , חרדה ורמת לחץ לאחר מפגש עם מנהלת בקרב סטודנטים להוראה: מחקר במציאות מדומה ומבוקרת, ללא צורך בבית ספר אמיתי. קבלת החלטה על ידי פרט המתנסה ב VR- כוללת ממדים קוגניטיביים, התנהגותיים, פיזיולוגיים ורגשיים . ב סביבת ה VR- המשתמש מרגיש נוכח בעולם וירטואלי ומעורב בחוויה רב - ושית. ח סביבה , שדומה מאד למציאות אותה מכיר הפרט, עשויה לעורר תגובה המדמה באופן קרוב את ההתנהגות בעולם האמיתי . שאלת והשערות המחקר האם סגנון ההתקשרות של סטודנטים להוראה וחשיפתם למנהל ת כת תומ או לא תומ כת יהיו קשורים לזמן ה החלטה כיצד להתנהג ולתפיסת הלחץ שלהם באינטראקציות טעונות רגשית במסגרת בית הספר? השערה 1 : סטודנטים להוראה עם רמות גבוהות של התקשרות חרדה והתקשרות נמנעת יקבלו החלטה כיצד להתנהג לאט יותר ב סיטואציות טעונות רגשית בבית הספר ויתפסו סיטואציות כאלה כמאיימות יותר. השערה 2 : זמני החלטה כיצד להתנהג יהיו ארוכים יותר בעת חשיפה למנהל ת לא תומ כת בהשוואה למנהל ת כת תומ . השערה 3 : סטודנטים להוראה שנחשפו למנהל ת לא תומ כת ידווחו שהסיטואציות היו מאימות יותר בהשוואה לסטודנטים שנחשפו ת למנהל כת תומ . שיטה משתתפים משתתפי המחקר היו 81 סטודנטים וסטודנטיות להוראה. גילם הממוצע של המשתתפים היה 29.22 ) SD = 8.40 (. רוב משתתפי המחקר היו נשים ) N=59, 72.8% ( והשאר גברים ) N=22, 27.2% (. מרבית המשתתפים דיווחו כי שפת אימם היא עברית ) N=51, 63% .( הליך המחקר שלב ראשון: פיתוח תרחישים לסיטואציות טעונות רגשית המחקר כלל שני תרחישי ם של אינטראקציות מעוררות רגשית בבית הספר. האינטראקציה הראשונה הייתה עם תלמידה שהתלוננה על ציון שקיבלה, והשנייה הייתה שיחה עם המנהל ת לאחר שהורי התלמידה התלוננ ו על התקרית. יצרנו שתי אפשרויות לתגובת המנהל ת . התרחיש הראשון נלקח ממחקר קודם ) Gur-Yaish, 2023 ( והתרחיש השני פותח עבור המחקר הנוכחי על ידי שתי החוקרות במחקר. שני התרחישים הוצגו לדיון ולדיוק בפני קבוצת מיקוד שכללה שלושה מומחים )מורה אחד, פסיכולוגית התפתחותית אחת עם התמחות בתיאוריית ההתקשרות ומומחית אח ת בשיטות מחקר, כולם בעלי הכשרת דוקטורט לפחות( ואת שתי החוקרות. גירויי המציאות המדומה עוצבו ותוכנתו מרכז ב TAU XR למציאות מדומה, רבודה ומשולבת באוניברסיטת תל אביב . : שני שלב המחקר המחקר אושר על ידי ועדת האתיקה של מכללת אורנים לחינוך והוראה )מספר אישור: 151 (. נתוני המחקר נאספו במכללה בשנת הלימודים תשפ"ד. משתתפי המחקר גויסו דרך רשימות תפוצה של סטודנטים ודרך הצגות של המחקר בקורסים שונים בקמפוס המכללה. עוזרת המחקר יצרה קשר עם סטודנטים שהסכימו להשתתף במחקר ותיאמה איתם את הגעתם למעבדה. המחקר הוצג למשתתפים בעת ההגעה למעבדה ולאחר מכן הם חתמו על טופס הסכמה מדעת. המשתתפים מילאו שאלון מקדים שכלל נתונים על מאפייני רקע וכן על סגנון ההתקשרות שלהם. לאחר מילוי השאלון ניתנו למשתתפים ההנחיות הבאות: " אני אושיב אותך כאן על הכיסא ואעזור לך להרכיב את משקפי המציאות המדומה. במהלך הסימולציה , תתנסה ב יומי ים כמורה בבית הספר. היומיים האלו כוללים מפגש עם תלמיד ה ומפגש עם מנהל ת . בסיום כל מפגש, תתבקש לבחור באמצעות האצבע המורה שלך את התגובה שנראית לך המתאימה ביותר למצב , ואז לאשר את בחירת . אין ך תגובות נכונות או לא נכונות. לאחר הרכבת המשקפיים, נבקש מ מך ללחוץ על הגרסה המתאימה ל ך )גרס ה בלשון בה נק או גרס ה בלשון זכר (" . הסטודנטים נבחרו באופן אקראי לקבל את גרסת המנהל ת כת התומ ) 44 משתתפים( או את גרסת המנהל ת הלא תומ כת ) 37 משתתפים(. סימולציית המציאות המדומה ארכה כארבע דקות. כאשר המשתתפים סיימו את הסימולציה , הם מילאו שאלון - י אחר שכלל את הערכת ה איום . על מנת לוודא את יעילות
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw