Chais2025_Heb_and_Eng-web
ע 113 יפעת בר, עפר גולן, סיגל עדן עם , זאת למחקר מספר אתגרים ומגבלות. למרות שהמשתתפים הצליחו להכליל את החומר הנלמד להקשרים חדשים בהבנה רגשית - הם, חברתית התקשו להרחיב את הישגיהם לרגשות שלא תורגלו בתוכנית - אתגר מוכר בהתערבויות עבור אוכלוסייה זו . , בנוסף התוכנית התמקדה בעיקר ברגשות בסיסיים ופחות ברגשות מורכבים מה , שעשוי להגביל את פיתוח יכולות העיבוד הרגשי המתקדם . בנוסף, המחקר נתקל במגבלות מתודולוגיות , כאשר הערכת שימור הלמידה לא התאפשרה בשל המצב הביטחוני שמנע הגעה סדירה לבית הספר . כמו , כן בדומה למחקרי אוטיזם , רבים נצפה ייצוג יתר של בנים ביחס לבנות יחס ) של 3:1 ,( מגבלה המעכבת את הבנתנו העמוקה יותר של ביטויי אוטיזם בקרב בנות. לסיכום, מחקר זה מדגיש את הפוטנציאל הטמון בשילוב התערבויות טכנולוגיות בכיתות החינוך המיוחד עבור תלמידים על הספקטרום האוטיסטי . תוכנת EmotiPlay הוכיחה את יעילותה ככלי חדשני, המאפשר לתלמידים לפתח הבנה רגשית באמצעות עיבוד שיטתי של מידע חברתי - תוך , רגשי שמירה על נגישות מלאה לצוות החינוכי . הטמעת התערבויות מתווכות טכנולוגיה אלו במערכת החינוך מציעה הזדמנות משמעותית לקידום ההתפתחות הרגשית והחברתית של תלמידים עם אוטיזם . עם , זאת כדי לטייב את יעילותן בהקשרים חברתיים רחבים יותר , נדרשת התאמה והערכה מתמדת שלהן . תודות המחקר נתמך על ידי חברת Compedia Ltd , שסיפקה את הממשק הטכנולוגי לתוכנית EmotiPlay . אנו מביעים את תודתנו הכנה למשתתפים ולמשפחותיהם, למנהלי בתי הספר ולצוותי החינוך, ולצוות המחקר המסור שלנו. מקורות Atkinson‐Jones, K., & Hewitt, O. M. (2019). Do group interventions help people with autism spectrum disorder to develop better relationships with others? A critical review of the literature. British Journal of Learning Disabilities, 47 , 77–90 . https://doi.org/10.1111/bld.12258 American Psychiatric Association. (2022). Diagnostic and statistical manual of mental disorders, fifth edition, text revision (DSM-5- TR). DOI:10.1176/appi.books.9780890425787 Bamicha, V. & Drigas, A. (2022). ToM & ASD: The interconnection of theory of mind with the social- emotional, cognitive development of children with autism spectrum disorder. The use of ICTs as an alternative form of intervention in ASD. Technium Social Sciences Journal, 33 (1), 42 -72. DOI : https://doi.org/10.47577/tssj.v33i1.6845 Berggren, S., Fletcher- Watson, S., Milenkovic, N., Marschik, P. B., Bölte, S., & Jonsson, U. (2017). Emotion recognition training in autism spectrum disorder: A systematic review of challenges related to generalizability. Developmental Neurorehabilitation , 21 (3), 141 – 154. https://doi.org/10.1080/17518423.2017.1305004 Bölte, S., Poustka, F., & Constantino, J. N. (2008). Assessing autistic traits: cross -cultural validation of the social with high functioning autism. Computers in Human Behavior , 62 , 703-711. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.04.033 Constantino, J. N., & Gruber, C. (2012). The Social Responsiveness Scale – Second edition (SRS-2). Torrance: CA: Western Psychological Services. Didehbani, N., Allen, T., Kandalaft, M., Krawczyk, D., & Chapman, S. (2016). Virtual reality social cognition training for children with high functioning autism. Computers in Human Behavior , 62 , 703-711. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.04.033 Eccles, J. S., & Roeser, R. W. (2015). School and community influences on human development. In Developmental science (pp. 645 -728). Psychology Press. Eden, S., & Oren, A. (2021). Computer‐mediated intervention to foster prosocial ability among children with autism. Journal of Computer Assisted Learning , 37 (1), 275-286. https://doi.org/10.1111/jcal.12490 Ekman, P. (1999). Basic emotions. In T. Dalgleish & M. J. Power (Eds.), Handbook of Cognition and Emotion (pp. 45 – 60). New York: Wiley. Fitzpatrick, P., Frazier, J. A., Cochran, D., Mitchell, T., Coleman, C., & Schmidt, R. C. (2018). Relationship between theory of mind, emotion recognition, and social synchrony in adolescents with and without autism. Frontiers in psychology , 9 , 1337. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.0133
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw