Chais2025_Heb_and_Eng-web
108 ע גשרים רגשיים: תוכנית ממוחשבת בתיווך מורים לתמיכה בי לדים עם אוטיזם טבלה 1 . מאפייני רקע וסינון בשתי הקבוצות מאפייני רקע אוטיזם – מחקר (n=59) אוטיזם – ביקורת (n= 57) M SD M SD t p Cohen's d מגדר )זכר/נקבה( 1 51/8 48/9 χ ² (1) =.73, p = .734 גיל 8.27 0.70 8.24 0.82 24 . 811 . 0.04 WISC אוצר מילים 7.12 3.02 7.12 2.87 0.01 994 . 0.00 WISC מטריצות 6.53 3.41 7.35 3.30 1.32 188 . 0.25 מטלות סינון 2 SRS 66.55 9.53 65.53 9.35 57 . 572 . 0.11 3 ABAS 73.19 18.01 71.96 14.58 38 . 704 . 0.07 1 משתנים נומינליים 2 נתונים עבור 109 משתתפים , שהוריהם מילאו את השאלון במלואו 3 בוצע עבור 104 משתתפים , שהוריהם מילאו את השאלון במלואו כלי המחקר אמצעי סינון : המשתתפים השלימו שני תתי - מבחנים של סולם האינטליגנציה של WISC -IV . (Wechsler,2003 ) תתי המבחנים – אוצר מילים ומטריצות , שימשו לייצוג אינטליגנציה מילולית וביצועית. ההורים מילאו את שאלון ABAS-II להערכת ההתנהגות המסתגלת ) Harrison & Oakland, 2003 ( ואת שאלון SRS-2 להערכת חומרת תכונות האוטיזם ) Bölte et al, 2008; Constantino & Gruber, 2012 ( . ה, בנוסף משתתפים עברו אבחון ADOS-2 שש לא את האבחנה ) Lord et al., 2012 .( אמצעי הערכה : 1. זיהוי רגשות מרמזים לא מילוליים ) Fridenson-Hayo et al., 2016 ( – כולל 4 משימות לבחינת זיהוי רגשות: 1 . סרטוני הבעות פנים 2 . ה פקות קוליות 3 . סרטוני שפת גוף 4 . קטעי וידאו משולבים המציגים את כל האופנויות בהקשר, עם דיבור מעומעם כדי למנוע מידע סמנטי ו שמירה על רמזים פרוזודיים. המטלה כללה 12 רגשות – 5 בסיסיים )שמחה, עצב, כעס, פחד והפתעה( ו -7 מורכבים )גאווה, נחמדות, חוסר חברותיות, בושה, שעמום, עניין ואכזבה(. עבור כל גירוי, מוצגות 4 תשובות אפשריות. המשתתפים קיבלו נקודה עבור כל תשובה נכונה, עם טווח ציונים של 0-12 עבור כל תת - מבחן ו - 0-48 עבור המבחן כולו. במחקר הנוכחי, המבחן הראה עקביות פנימית טובה α=.74 . 2. זיהוי רגשות מהקשר חברתי TEC (Pons & Harris, 2000) – בכלי, המיועד גילאי ל 3-12 , מוצגים 23 סיפורים קצרים ואמ ירים הנעדרים רמזים רגשיים לא מילוליים. הילד מתבקש לבחור את הרגש הנכון מתוך 4 אפשרויות. טווח הציונים 0-21 נקודות. למבחן מהימנות מבחן חוזר גבוהה 84 ) Pons et al., 2002 ( . והתאמה טובה ליכולות קוגניטיביות ומילוליו )ת Tenenbaum et al., 2016 ( . 3. הגדרת רגשות ) Golan et al., 2010 ( – הערכת שפה רגשית הבעתית. המשימה כללה 12 רגשות )שמחה, עצב, כעס, פחד, הפתעה, גאווה, נחמדות, חוסר חברותיות, שעמום, בושה, אכזבה, תסכול( אותם המשתתפים התבקשו להגדיר ולתת דוגמאות לחוויה אישית הקשורה לכל אחד מהרגשות . ניתנו ציונים של 0 , 1 , או 2 לכל רגש בהתאם תתל - המבחן אוצר מילים של מדריך ה - WISC -2 (Gev et al., 2017) . טווח ה ם ציוני 0-24 נקודות, ממוצע הסכמה בין שני שופטים 0.98 .
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw