Chais2025_Heb_and_Eng-web

100 ע בחינת הידע הטכנולוגי - פדגוגי - תוכני בשילוב GenAI בקרב מורים בישראל מן הממצאים עולה כי מורים שהשתתפו בהשתלמות בנושא שילוב כלי GenAI בהוראה הם בעל י ממוצעים גבוהים יותר באופן מובהק ב כל רכיבי מודל ה - Intelligent TPACK בהוראתם בהשוואה למורים שלא השתתפו בהשתלמות . בנושא מענה לשאלת המחקר ה שנייה במסגרת שאלת המחקר השנייה בחנו את ההבדל בממוצעי רכיבי מודל ה - Intelligent TPACK בין מורים המשתמשים בכלי GenAI בהוראה )כגון: ChatGPT, Midjourney, DALL-E 2 ( מספר פעמים בשבוע או מדי יום, לבין מורים המשתמשים בהם אחת או פעמיים בחודש או בין פעם לפעמיים בשבוע . הבדלים אלה נבחנו באמצעות מבחן T למקרים בלתי תלויים )טבלה 5 .( טבלה 5 . הבדלים מובהקים בין משתני המחקר לבין תדירות השימוש בכלים מבוססי GenAI בהוראה מורים המשתמשים בכלי GenAI בהוראה אחת או פעמיים בחודש או בין פעם לפעמיים בשבוע ) N=53 ( מורים המשתמשים בכלי GenAI בהוראה מספר פעמים בשבוע או מדי יום ) N=87 ( הבדל משתנה M SD M SD t ידע טכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית (Intelligent-TK) 3.43 .950 4.41 .790 6.200* - ידע תוכני - טכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית (Intelligent-TCK) 3.22 1.03 4.45 .710 7.644* - ידע טכנולוגי - פדגוגי מבוסס בינה מלאכותית (Intelligent-TPK) 2.80 .780 4.04 .810 8.969* - ידע פדגוגי - טכנולוגי - תוכני מבוסס בינה מלאכותית (Intelligent-TPACK) 2.42 .940 3.85 .910 8.819* - אתיקה (Ethics) 2.02 .940 3.14 1.13 6.280* - הערות: 1 . p < .01 * 2 . SD סטיית תקן, = M ממוצע; = מן הממצאים עולה כי מורים המשתמשים בכלי GenAI בהוראה מספר פעמים בשבוע או מדי יום הם בעלי ממוצעים גבוהים יותר באופן מובהק ב כל רכיבי מודל ה - Intelligent TPACK בהוראתם בהשוואה למורים המשתמשים בהם אחת או פעמיים בחודש או בין פעם לפעמיים בשבוע . מענה לשאלת המחקר ה שלישית בשלב האחרון, בחנו את תרומת ההשתתפות בהשתלמות ומידת השימוש בכלי GenAI בהוראה לניבוי כל אחד מרכיבי מודל ה - Intelligent TPACK . לשם כך בוצע ניתוח רגרסיה לינארית בשלבים )טבלה 6 ( :

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw