Chais2025_Heb_and_Eng-web
96 ע בחינת הידע הטכנולוגי - פדגוגי - תוכני בשילוב GenAI בקרב מורים בישראל משתנה בלתי תלוי: אתיקה ) Ethics ( H4a אתיקה ) Ethics ( מנבאת/מסבירה באופן חיובי את ידע פדגוגי - טכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית ) Intelligent-TPK ( . H4b אתיקה ) Ethics ( מנבאת/מסבירה באופן חיובי את ידע תוכן - טכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית ) Intelligent-TCK ( . H4c אתיקה ) Ethics ( מנבאת/מסבירה באופן חיובי את ידע פדגוגי - טכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית ) Intelligent-TPK ( . , בנוסף נוסחו שלוש שאלות מחקר: 1 . האם קיים הבדל בממוצעי רכיבי מודל ה - Intelligent TPACK בין מורים שהשתתפו בהשתלמות על שילוב כלי GenAI בהוראה לבין מורים שלא השתתפו? 2 . האם קיים הבדל בממוצעי רכיבי מודל ה - Intelligent TPACK בין מורים המשתמשים בכלי GenAI בהוראה )כגון: ChatGPT, Midjourney, DALL-E 2 ( מספר פעמים בשבוע או מדי יום, לבין מורים המשתמשים בהם אחת או פעמיים בחודש או בין פעם לפעמיים בשבוע? 3 . האם השתתפות בהשתלמות בנושא שילוב כלי GenAI ומידת השימוש בכלי GenAI בהוראה מנבאים את רמת ההתפתחות של כל אחד מרכיבי המודל Intelligent-TPACK ? מתודולוגיה כלי המחקר כלי המחקר הינו שאלון מקוון הבנוי מ -3 חלקים הכוללים 7 שאלות על נתוני רקע שונים, כגון: מגדר, ותק בהוראה, לאיזה מגזר שייך בית הספר בו אתה מלמד, שתי שאלות המיועדות להעריך את השימוש והידע בתחום ה - GenAI ו , -27 היגדים סגורים המבוססים על מודל ה - Intelligent-TPACK )טב לה 2 .( טבלה 2 . פירוט ההיגדים המבוססים על מודל ה - Intelligent TPACK ) של צ'ליק Celik, 2023 ( ידע טכנולוגי מבוסס בינה מלאכותית ) Intelligent-TK ( TK1 אני יודע איך לפעול עם כלים מבוססי בינה מלאכותית בחיי היומיום. TK2 אני יודע לבצע משימות עם כלים מבוססי בינה מלאכותית. TK3 אני יודע איך לבצע משימות מבוססות טכנולוגיות בינה מלאכותית באמצעות טקסט או דיבור. TK4 יש לי את הידע הנדרש כדי להשתמש בכלים מבוססי בינה מלאכותית. TK5 אני מכיר כלים מבוססי בינה מלאכותית, את יכולותיהם הטכניות ויודע כיצד לעבוד איתם מבחינה טכנית. ידע טכנולוגי - פדגוגי מבוסס בינה מלאכותית ) Intelligent-TPK ( TPK1 אני מבין את התרומה הפדגוגית של כלים מבוססי בינה מלאכותית בתחום ההוראה שלי. TPK2 אני מעריך את התועלת של משוב מכלים מבוססי בינה מלאכותית עבור הוראה ולמידה. TPK3 TPK3 אני מסוגל לזהות כלים מבוססי בינה מלאכותית המתאימים ביותר לתלמידים, כך שיוכלו ליישם את הידע שרכשו באמצעות שימוש בכלים אלה. TPK4 אני יודע איך להשתמש בכלים מבוססי בינה מלאכותית כדי לנטר ולעקוב אחר התקדמות הלמידה של התלמידים. TPK5 אני מסוגל לפענח ולנתח התראות מכלים מבוססי בינה מלאכותית, ובאמצעותן לספק משוב רלוונטי, מדויק ובזמן אמת לתלמידים על התקדמותם בתהליכי הלמידה.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw