Chais2025_Heb_and_Eng-web

ע 87 אורלי אלשך , , סיגל עדן חפציבה ליפשיץ לוח 2 . ממוצעים, סטיות התקן וערכי ניתוחי השונות של ההבדלים ברמת הידע לפני ולאחר התערבות על פי קבוצות הגיל מתבגרים ) n = 21 ( מבוגרים ) n = 36 ( לפני ההתערבות אחרי ההתערבות לפני ההתערבות אחרי ההתערבות קבוצות גיל זמן )לפני ואחרי( גיל*זמן ספר מודפס M 7.43 12.29 9.97 16.36 22.50*** 104.71*** 1.94 SD 0.93 2.83 2.73 4.51 טווח 6-9 8-17 3-18 7-26 ספר דיגיטלי M 7.05 22.86 9.47 23.28 7.72** 971.03*** 4.45* SD 1.66 2.37 1.93 3.44 טווח 5-10 19-29 6-12 12-28 * p < .05, ** p < .01, *** p < .001 מידת השיפור ברמת הידע כתלות בסוג הספר בהשוואת הידע האקדמי של המשתתפים בין שני סוגי הספרים, נמצא אפקט עיקרי מובהק לסוג הספר, כאשר השיפור ברמת הידע בלמידה עם ה ספר הדיגיטלי היתה גבוהה יותר מהשיפור ברמת הידע בלמידה עם הספר המודפס. האפקט עיקרי של קבוצות הגיל השונות לא נמצא מובהק סטטיסטית. התוצאות מוצגות ב לוח 3 . לוח 3 . ממוצעים, סטיות התקן וערכי ניתוחי השונות של ההבדלים במידת השיפור ברמת הידע על פי קבוצות הגיל וסוג הספר מתבגרים ) n = 21 ( מבוגרים ) n = 36 ( מידת שיפור ספר מודפס מידת שיפור ספר דיגיטלי מידת שיפור ספר מודפס מידת שיפור ספר דיגיטלי גיל זמן גיל*זמן M 4.86 15.81 6.39 13.81 .09 193.25*** 7.16** SD 3.02 2.96 4.47 3.72 טווח 0-9 12-22 0-16 0-20 **p < .01, ***p < .001 דיון מטרת המחקר הייתה לב דוק האם התערבות טכנולוגית באמצעות ספר דיגיטלי מונגש בסביבת למידה מבוססת מודל ה - ,UDL תוביל לשיפור משמעותי יותר בידע האקדמי , לעומת התערבות עם ספר מודפס באוכלוסייה עם מש"ה . כפי ששיערנו אכן נמצא, ש מדדי רמת הידע האקדמי בשתי קבוצות הגיל ו בשני אמצעי הלימוד הייתה גבוהה לאחר ההתערבות מרמת הידע טרם הלמידה. ממצאי המחקר מחזקים מחקרים קודמים, אשר גם הם מצאו שיפור ביכולות אקדמיות לאחר התערבות ) Alquraini & Rao, 2020; Cooper-Duffy et al., 2014 .( ניתן לה סביר את השיפור בלמידה במחקר הנוכחי לאחר תכנית ההתערבות באמצעות " תיאוריית כושר ההשתנות הקוגניטיבית ") SCM – Structural Cognitive Modifiability Theory ( אשר פותחה על - ידי פוירשטיין ורנד

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw