digital_ASCOLA_9
37 09 אסכולה הדס קלדרון בחדר בתה שהייתה החטופה סהר, קיבוץ ניר עוז. צילום: לע"מ / מעיין טואף ליצור סביבה רגישה ומווסתת עבור התינוקות ועבור ההורים, עד כמה שהדבר אפשרי. מתחילה בשמירה על שגרה וביצוע סביבה מווסתת הרוטינות הקבועות. יש לנסות לשמור על זמני השינה של הפעוטות, זמני הארוחות וזמני הפעילות. מומלץ להקדיש זמן לקריאת ספר או למשחק עם התינוקות בכל יום, ולנסות להימנע ככל האפשר מצפייה מרובה בטלוויזיה של ילדים קטנים, גם אם מדובר בערוצים שמיועדים לילדים בגילם. בזמנים הקשים הללו ילדים זקוקים אף יותר למגע אנושי, פיזי ורגשי כדי לבנות חוסן נפשי. אנחנו ממליצים להיות עם הילדים בעת הכניסה לממ"ד ולא להתרכז כל הזמן בטלפון. ברור שחשוב להתעדכן ולדבר עם המשפחה, אבל חשוב שזה לא יהיה העיסוק היחיד שלנו. נסו ליצור עניין עבור הילדים הקטנים, לשיר להם או לשחק איתם, ולחבק אותם הרבה. אפשר לשמוע חדשות באוזנייה אחת במהלך משחק עם הילדים, או לחלק תפקידים בין ההורים כך שהורה אחד מתעדכן והשני מעסיק את הילדים. לסיום, זכרו שתגובות הלחץ של תינוקות וילדים הן נורמליות ואין לחשוש מהן או להניח שמדובר בהכרח בבעיה קשה. רוב הילדים יאותתו על המצוקה שלהם, ורוב ההורים ידעו לתת מענה הולם. הטבע צייד אותנו, המין האנושי, ביכולת הזאת. מסרים קצרים ומוחשיים גיל הגן: ראשית, נפתח בתיאור קצר של מאפייני החשיבה של ילדים בגיל הרך ובגיל הגן. החשיבה של פעוטות ושל
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw