ASCOLA 8_Book _new_lorez

אסכולה 6 08 כי "עִם בּוֹא הָאָבִיב הַבָּשָׂר הֶחָשׂוּף יַצְמִיחַ עוֹר חָדָשׁ... לְהִתְעַנֵּג עַל חֶלְקַת פָּנָיו". קריאה בספרייך חושפת שירים אישיים, פואמות על חיים והתבגרות, זוגיות ובדידות, עונות השנה המתחלפות והחולפות עם הרוח. מאות שירים המציגים אישה פגיעה, מהורהרת, חשופה ושלמה עם יצירתה. כיצד את מקבלת השראה? הרי זה לא כמו פסק דין שחייבים לכתוב. "כתיבת שירה היא פרי רוחה של המוזה, אשר אני זוכה לה כשהיא מגיעה ונחה עליי. כך אני מתחברת לכתיבה ומוקירה אותה מאוד. בשעה טובה כזו אני עוצרת, מניחה כל עיסוק ומשרתת את המילים הבאות אליי. אם מסיבה כלשהי לא כתבתי את שהרוח הביא, המילים נעלמות, ואני נשארת ברִיק. ההשראה יכולה להתפרץ בכל מקום, בכל שעה, בכל סיטואציה של החיים. לא אחת אני מקלידה את המילים בטלפון ובהמשך מעכלת, מתבוננת ומגבשת את המילים בשיר, עד שיצמח, ישתכלל וימצא ביטויו המוגמר. עבורי ביקור המוזה וכתיבת השירה היא המתנה הגדולה של חיי". יש בשירים שלך גם עצב ובדידות. במציאות את לא נראית עצובה או בודדה. את נראית פרסונה נחושה חזקה וחברותית מאוד. "נכון. יש מזה וגם מזה. הרי השירים הם קלידוסקופ של הנפש והרוח. יש רגעים של חשש, של געגועים ושל בדידות. יש גם רגעים של אהבה, ושל אושר ושמחה. כל אלה הם חלק ממני". בספרי השירה שלך יש שירים בעלי גוון ארוטי - לא חששת לפרסם שירים ארוטיים? "הארוטיקה גם היא חלק חשוב בקלידוסקופ של חיינו, וככזו מוצאת את ביטויה בשיריי. נוכחתי לדעת שהקוראים התחברו מאוד גם לשירים אלה ומצאו בהם ביטוי לתחושות אמת ללא כחל וסרק. אני כותבת את עצמי, תחושות, רגשות, הוויה פנימית, אמת. כנראה שזה היתרון של הגיל והמקום שבו אני נמצאת, חופשייה ממחויבות ופתוחה לעולם". בספר השירים האחרון שלך, "אל לב השמש", את כותבת בהרחבה על תקופת הקורונה. "תקופה זו המחישה לנו עד כמה החיים שבריריים. שנתיים חלפו מאז נסגרנו מבוהלים מפני המגפה, כשהיינו נתונים בחרדות שעוררה, וייחלנו לשובה של השגרה. לטלטלות אותם ימים של סגר כפוי ושל ניתוק, נתתי ביטוי בשירים שהיו לי מרפא באותה עת. היום ממרחק של כשנתיים, חלפה תקופת אי הוודאות ההיא, ובאו ימים רעים הנכפים עלינו מן הבית פנימה, ושוב אני מתגעגעת אל השגרה המבורכת, שאין בה את המשא של המתקפה הנוכחית על יסודות חיינו, מעשי ידיו של השלטון". נילי ארד נולדה בישראל, גדלה בקרית־ים, ולמדה משפטים באוניברסיטה העברית. לפרקליטות המדינה , שבמהלכן שימשה מנהלת 80־ הצטרפה באמצע שנות ה 1996 מחלקת הבג"צים במשך שמונה שנים. בשנת מונתה כאשה מנכ"לית הראשונה במשרד המשפטים. כיהנה כשופטת בבית הדין הארצי לעבודה 2000 בשנת שנה, מתוכן שלוש שנים לראשונה כאשה 13 במשך נשיאה של בית הדין הארצי. עור חדש / ני לי ארד עִם בּוֹא הַסְּתָו הַגְּלִימָה שֶׁהָיְתָה לִי לְעוֹר נוֹשֶׁרֶת עַל רִצְפַּת הַזְּמַן הַחוֹלֵף. ָהַבָּשָׂר הַחַי מְבַצְבֵּץ ׁמִבֵּין קְרָעֶיה מְבַקֵּשׁ עוֹר חָדָש לְהִתְכַּסּוֹת בּוֹ לְהִתְגּוֹנֵן מִפְּנֵי הַקֹּר בַּחֹרֶף הַקָּרֵב. וַאֲנִי אוֹסֶפֶת אֶת הַקְּרָעִים ְקוֹלֶפֶת אֶת שְׁאֵרִיּוֹת הַגֶּלֶד שֶׁנּוֹתְרוּ בֵּין מַרְפֵּק לְבֶרֶך וּמַנִּיחָה אוֹתָן בֵּין דַּפֵּי הַסֵּפֶר לְמִשְׁמֶרֶת. וּכְבָר אֲנִי יוֹדַעַת: ׁעִם בּוֹא הָאָבִיב הַבָּשָׂר הֶחָשׂוּף יַצְמִיחַ עוֹר חָדָש וַאֲנִי אַנִּיחַ עָלָיו יָד רַכָּה לְהִתְעַנֵּג עַל חֶלְקַת פָּנָיו וְאֶרְחַץ אֶת גּוּפִי בְּרֵיחַ הָרוּחַ שֶׁיִּשְׁלַח אֵלַי הַיָּם. ). סוסי פרא (פורסם בספר השירים באדיבות נילי ארד

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw