ASCOLA 8_Book _new_lorez

אסכולה 41 08 גם קצינים וגם רופא צבאי. בנסיבות אלה התקשו קבוצות האליטה להרחיק מעצמן את האחריות, אך גם לא הייתה נוכחות של דתיים ומזרחים, באופן שיעורר פעולה של הימין הישראלי, שנשען כבר אז על קבוצות אלה. בשונה מגבעתי, אזריה הוא בן למשפחה מזרחית מסורתית מרמלה. בשיח סביבו ברשתות החברתיות בלטה הנראוּת המזרחית של התמיכה הציבורית בו אל מול הבולטות של המעמד הבינוני האשכנזי־חילוני בין המגנים אותו. רביעית, בפרשת אזריה ניסו תומכי הנאשם לקעקע את הלגיטימיות של מערכת המשפט הצבאית לצד תמיכה ישירה של חלקם במעשה, תמיכה שבאה לביטוי במחקרי דעת קהל. בעוד משפט אזריה מתנהל, הצדיק רוב גדול אחוזים, כולל מיעוט בקרב השמאל, 65 , בציבור היהודי את המעשה, ותמך בטענת אזריה כי ירה במחבל מתוך הגנה עצמית. עמדה זו הייתה גבוהה במיוחד . כמחצית 24-18 אחוזים) בקרב צעירים בגילי 84( מהנשאלים נותרו בדעה שרווחה ערב המעשה, כי צריך 12 להרוג פלסטיני שביצע פיגוע גם לאחר שנתפס. א. 2016 יער והרמן 12 בפרשות גבעתי לא היה בשיח הציבורי סימן לדה־ לגיטימציה כזו. המתנגדים לא ערערו על הלגיטימיות של המערכת המשפטית או הצבאית ואף לא תמכו בהתנהגות הנאשמים. בשיח הביקורתי מימין נטען כי ההעמדות לדין יצרו מצב לא־רצוי, שבו חיילים חוששים היו גם 13 להשתמש בנשקם גם במצבים מסכני חיים. קולות שגילו הבנה לעמימות הפורמלית שבה פעלו הנאשמים, עמימות שקיבלה ביטוי ברור במשפטים. לכן עלתה הצעה להבחין בין עבירות שבוצעו בחודשים הראשונים של האינתיפאדה, בטרם הובהרו ההוראות, ולחון את הנאשמים באירועים אלה ואחרים, ובין התקופה שלאחר מכן, שבה הובהרו ההוראות והמשמעת בשונה מכך, ההזדהות עם אזריה, 14 נאכפה טוב יותר. או התביעה העקרונית שיזכה להגנתו של הצבא, לא לוו בטענה לאי־בהירותן, ודאי לא השיטתית, של הפקודות, הגם שאזריה טען שפעל לפי הפקודות כדי לסכל סכנת עדיין, לאחר שהמשפט הסתיים 15 חיים ממשית ומיידית. אחוזים מהציבור היהודי ביקרו 51 , ואזריה הורשע .15 ,1990 ; כהן 18 , ב 1990 ברון 13 .7 , א 1990 ידיעות אחרונות לדוגמה, 14 .7-8 ,2017 בית הדין הצבאי, מחוז מרכז 15 מהעיתון. "קמפיין גבעתי". מאת יוסף כהן. צילום: מיקי ). פורסם חדשות קרצמן ( , כ"א כל העיר (ירושלים) ב .20.10.1989 , בתשרי תש"ן . הארץ באישור

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw